„Jak rozšiřujeme svoji síť, zákazníci budou mít poprvé možnost koupit si i letenku na navazující let. Později jim nabídneme i letenky spolupracujících dopravců,“ řekl šéf marketingu Kenny Jacobs.
Budapešť i Malaga. Ryanair v Praze zatopí konkurenci, přidá 5 nových linek |
Novinku má firma začít testovat na své základně v Římě na letišti Fiumicino od konce dubna. Na rozdíl od jiných dopravců ale musí počítat cestující s dlouhými přestupy: minimální doba pro přestup na jedné letence bude tři hodiny, běžně se prodávají letenky s transferem i pod jednu hodinu. Firma chce nabídkou přestupů cílit ještě více hlavně na firemní zákazníky, kteří se mohou s přestupem dostat na řadu letišť, kam nikdo jiný nelétá.
Ryanair tak kopíruje své menší konkurenty, kteří se už k podobnému kroku rozhodli dříve, například Vueling, Norwegian nebo Eurowings. Pro firmu jde o zásadní změnu: dříve například šéf Ryanairu Michael O’Leary od letů s přestupem odrazoval.
Létat jen z bodu A do bodu B je pro dopravce jednodušší, odpadají problémy například s čekáním na cestující z jiného zpožděného letu nebo náklady na kompenzace pro pasažéry, kteří kvůli zpoždění nestihnou navazující let. Letenky nízkonákladových dopravců s přestupem začali už dříve kombinovat někteří prodejci letenek, kteří jsou na případné zmeškání navazujícího spoje pojištěni.
Ryanair expanduje v Praze, začne létat do Barcelony i Madridu |
Přes Řím do světa
Pro české cestující je takovou přestupní destinací u nízkonákladových spojů oblíbený především italský Milán, kam je z Česka časté a levné spojení a z hlavního města Lombardie je následně velká nabídka letů směrem do Středozemí i do měst, kam se z Prahy přímo nelétá.
Ryanair plánuje rozšířit nabídku přestupů i na lety jiných dopravců, zejména u dálkových linek. Předběžnou dohodu má s irským Aer Lingus a norským Norwegian, který letos výrazně posiluje spojení Evropy a USA.
Z interiéru letadla společnosti Ryanair během letu:
4. ledna 2016 |