Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ryanair zatopí Lufthanse, do Frankfurtu pošle dalších deset letadel

  17:04aktualizováno  17:04
Irský nízkonákladový letecký dopravce Ryanair letos převzal post evropské jedničky poté, co v počtu cestujících přeskočil německou Lufthansu. Nyní se chystá rozšířit byznys v hlavní základně německé konkurence, letišti ve Frankfurtu nad Mohanem. Ke stávajícím dvěma letadlům jich přidá dalších deset.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Plány irské společnosti vyzradil Matthias Zieschang, finanční ředitel společnosti Fraport, která provozuje frankfurtské letiště. Ryanair je první a zatím stále jedinou nízkonákladovou společností, která do Frankfurtu létá. Lufthansa má ve firmě osmiprocentní podíl.

Letišti v hesenské metropoli dominuje domácí Lufthansa, která loni podle výroční zprávy Fraportu přepravila šedesát procent všech cestujících. Ryanair začal létat z Frankfurtu letos v březnu. Zatím má v nabídce spíše dovolenkové destince: Malagu, Alicante, Faro a Mallorcu. Irové za součást frankfurtského letiště označují i letiště Hahn, které je však od města vzdáleno přes dvě hodiny jízdy autobusem.

Krok Ryanairu potvrzuje jeho strategii více se zaměřit na firemní zákazníky, pro které firma připravila už dříve speciální tarify.

Fraport ve výroční zprávě uvádí, že se chce více zaměřit i na nízkonákladové cestující. Ročně má mít Ryanair ve Frankfurtu tři miliony cestujících. Důvod je jednoduchý: počet cestujících ve Frankfurtu loni stagnoval, zatímco celý trh v Evropě rostl. Letos má z Frankfurtu začít létat také společnost Eurowings, což je nízkonákladová odnož Lufthansy. Lufthansa je s Fraportem ve sporu právě kvůli Ryanairu, který má dostat pobídky a slevy pro nové linky.

Ryanair dosud nezveřejnil, kam dál bude z Frankfurtu létat, dá se ale očekávat, že bude mířit hlavně na trasy Lufthansy, která létá do většiny velkých evropských měst. Dvanáct letadel ve Frankfurtu má mít příští rok.

Vstup Ryanairu se ale nelíbí některým místním politikům v Hesensku, které společně s Frankfurtem letiště ovládá. Proti je hlavně levice, podle které povede vstup Ryanair k podnákladovým cenám.

Nízkonákladové společnosti výrazně změnily německý trh, neukously ale takový podíl, jako se například podařilo kvůli slabé Alitalii levným aerolinkám v Itálii. Na Apeninském poloostrově jsou dvě největší aerolinky Ryanair a EasyJet.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.