Ceny letenek by měly začít už na deseti eurech bez poplatků. Irský dopravce chce nakoupit na linky 50 nových letadel Airbus A350 nebo Boeing 787 Dreamliner. Poplatky u Ryanairu nejsou malé, firma si například už nyní na svých evropských letech účtuje za každé zavazadlo 12 eur.
Expanzi Ryanairu umožní dohoda o otevření nebe mezi EU a USA. Ta má vést k větší konkurenci na transatlantických linkách.
Ryanair je první nízkonákladovou společností, která expanzi po uzavření této dohody oznámila. Analytici očekávají, že to povede ke snížení cen a podstatně většímu konkurenčnímu boji.
Šéf Ryanairu Michael O’Leary očekává zahájení transatlantických linek během tří až čtyř let. V rozhovoru pro časopis Flight International uvedl, že hlavním příjmem při letech nemají být ceny letenek, ale prodej služeb. Například jídla, nápojů či palubní zábavy. Velké příjmy má mít také z prodeje letenek do „Premium Class“.
Ryanair nebude létat na hlavní americká letiště, ale spíše na druhořadé terminály, například Baltimore či Providence na Rhode Island. Dálkové aerolinie neponesou jméno Ryanairu, budou mít i své vlastní vedení. Ryanair ani neuvažuje o tom, že by například evropské lety navazovaly na transatlantické.
"Provozovat dálkové lety jako pobočku Ryanairu by bylo pro firmu šílenství,“ míní O´ Leary. Dálkové aerolinie budou podle něj spíše sesterským podnikem nebo přidruženou společností Ryanairu, jejíž rozvoj nebude Ryanair financovat.
Nízkonákladový model se šíří postupně do dálkových linek, mezi Británií a Honkongem už například létá Oasis Air. Plány na nízkonákladové spojení Asie s Evropou má také Air Asia X, kvůli nedostatku letadel ale firma start letů posunula. Z Evropy do USA létá už britský Flyglobespan, ale jen pár frekvencí za nepříliš nízkonákladové ceny.
Ryanair je v Evropě největší nízkonákladovou společností podle počtu cestujících, podle obratu je větší easyJet. V Česku létá každý den z Londýna do Brna, plány na expanzi tu nemá. Firma je vysoce zisková.