Vizualizace: Mezi Prahou a Kladnem by měla vyrůst rychlodráha.

Vizualizace: Mezi Prahou a Kladnem by měla vyrůst rychlodráha. | foto: Správa železniční dopravní cesty

Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby

  • 107
Správa železniční dopravní cesty chce ještě letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Ano, něco podobného se říkalo už v listopadu 2011. Teď ovšem úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozdělila výstavbu rychlodráhy kvůli omezeným možnostem financování na dvě části - z pražských Bubnů do Ruzyně a z Ruzyně do Kladna.

Podle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty se v dohledné době nepočítá se zahájením části vedoucí z Bubnů, protože je finančně nákladná. Dříve se cena tohoto úseku odhadovala na 27 miliard korun, a státní podnik chce proto začít s "levnější" částí za osm miliard.

"Snahou SŽDC je zahájit tuto stavbu v roce 2013 nebo 2014. Rozhodně tu stavbu vnímáme jako velkou prioritu pražské příměstské dopravy," řekl Drvota.

Z dokumentů o posouzení vlivu stavby na životní prostředí vyplývá, že rychlodráha z Ruzyně do Kladna bude dvoukolejná a z větší části povede po stávající železnici. Celková délka modernizovaného úseku je téměř 20 kilometrů. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Jinde budou smět vlaky naopak jezdit až 145 kilometrů za hodinu.

Při budování rychlodráhy se kromě toho počítá například s elektrifikací tratě, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Součástí této etapy budou také úpravy nástupiště na Masarykově nádraží a Negrelliho viaduktu v Praze.

,