Vizualizace stanice Praha letiště Ruzyně - Mezi Prahou a Kladnem vyroste do roku 2013 rychlodráha. (9. 5. 2008) | foto: Správa železniční dopravní cesty

Úkol pro nového ministra dopravy: vlaky na pražské letiště

  • 258
Jedním z hlavních úkolů nového ministra dopravy Dana Ťoka bude propojit českou železnici s Letištěm Václava Havla. Na konferenci Zlatá koruna to ve čtvrtek uvedl vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš.

O železnici na Letiště Praha se mluví už přes dvacet let, všechny plány však zůstávají stále jen na papíře. Vlaky na letiště se dostaly i do programového prohlášení vlády. 

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakuba Ptačinského je už dnes jisté, že vlaky na Ruzyň by měly vést ze současné trati do Kladna přes Dejvice a Veleslavín. Ta by měla projít zdvojkolejněním a elektrifikací. „První etapa celé akce začíná modernizací Negrelliho viadkutu, ta začne hned na jaře příštího roku,“ řekl Ptačinský. Podle něj však není dosud rozhodnuto, zda odbočka na letiště povede z Jenečku, nebo z Hostivic. To by mělo být jasné do roku 2018.

Ptačinský uvedl, že už probíhá projektová příprava pro jednotlivé úseky rychlodráhy. Po Negrelliho viaduktu má přijít na řadu oprava Masarykova nádraží. „Budeme postupovat po jednotlivých úsecích, aby se Kladno dočkalo konečně dvojkolejné elektrifikované trati,“ dodal Ptačinský.

Letiště Václava Havla je jedním z mála letišť v metropolích evropských měst, která dosud nenabízejí spojení vlakem. Cestující musí využívat buď auta, taxíky nebo autobusy. „Kolejové napojení je naše velká priorita, ale není to plně v našich rukou,“ řekl mluvčí Českého aeroholdingu Jakub Puchalský. Podle něj řeší proto například i možnost, jak vylepšit současné autobusové spojení.

Podívejte se na možné trasy spojení Prahy s Kladnem: