Do trati, která patří mezi prioritní projekty transevropských dopravních sítí, se už investovalo přes deset miliard eur. Francie, Německo a Rakousko na jaře také podepsaly bilaterální smlouvy o výstavbě mostů přes hraniční řeky. Slovenský úsek by se měl stát realitou zhruba za sedm let.
"Pracujeme s termínem 2013, ale samozřejmě bychom některé úseky chtěli dát do provozu co nejdříve, pokud možno před mistrovstvím světa v hokeji v roce 2011," řekl zástupce slovenského velvyslance při EU Juraj Nociar, který v Lucemburku zastupoval ministra dopravy.
"Nejde jen o vlaky TGV, kterých by mělo být jen pár denně. Ale trať by měla být využívaná i k propojení mezi bratislavským a vídeňským letištěm rychlovlakem, o čemž se už roky hovoří," dodal Nociar.
Bratislava už využila prostředky unie na vypracování projektových studií, díky kterým se jí podařilo přistoupit k železničnímu koridoru Paříž-Vídeň. Na samo provedení počítá s využitím příspěvků z Fondu soudržnosti EU, které by měly dílo financovat z 85 procent.