Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Rychlovlaky z Prahy do Drážďan jsou blíže, Němci s nimi souhlasí

  19:00aktualizováno  19:00
Německé ministerstvo dopravy spočítalo, že se jim vyplatí postavit novou vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy s tunelem pod Krušnými horami. V plánování rychlých železničních spojení v Česku se jedná o zásadní posun.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

„Na jednání v minulém týdnu nám německá strana oficiálně oznámila, že celý projekt už má ukončené hodnocení, které vyšlo kladně. Během několika měsíců by měl ještě stavbu jako naléhavou schválit německý parlament,“ řekl ředitel odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.

To v praxi znamená, že se celý projekt dostane do priorit německé vlády, nikoliv jako jeden z mnoha, který se zvažuje.

Němci se tak v přípravě trati dostali před českou stranu. Pro SŽDC zatím sdružení firem Cedop a Egis Rail zpracovává studii proveditelnosti, která ukazuje, jakou trasou a zda vůbec se vyplatí vysokorychlostní trať vést. „Cílem je spojení Praha–Drážďany do hodiny,“ dodal Čech.

Součástí má být 26 kilometrů dlouhý tunel pod Krušnými horami, který bude projektován na rychlost do dvou set kilometrů v hodině, i když ostatní úseky by měly být na třístovku. Podle Čecha je to kvůli tomu, že v něm bude smíšený provoz s nákladními vlaky, a nemá proto smysl ho stavět na vyšší rychlost.

Rychlotrať do Drážďan je jednou z několika základních tras sítě rychlovlaků, která má v Česku vzniknout. SŽDC aktuálně soutěží zhotovitele studie proveditelnosti pro spojení Praha–Brno–Břeclav.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.