Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


S ukradenými koly ze sklepa může být potíž

aktualizováno 
Kola se ztrácejí často nejen z ulice, ale také z uzavřených prostor, nejčastěji sklepů či kočárkáren. Pojišťovny se na tyto ztráty dívají různě. V každém případě jsou ochotné se o náhradě za ukradená kola bavit pouze tehdy, když zloděj musel překonat jednu překážku, to znamená alespoň jeden zámek. Pokud pojišťovny požadavky na zabezpečení kol ve sklepě nemají, vyplácejí za jejich ztrátu obvykle tak nízké částky, že to na nákup nového kola nestačí.

V případě kol jsou pojistky také často uzavírány na časovou hodnotu. Když ke krádeži dojde například po roce a déle od uzavření smlouvy, majitel kola dostane náhradu sníženou o amortizaci kola.

Víc peněz dostane cyklista jen v případě, že kolo připojistil. Pokud pak o něj přijde, musí doložit prodejkou nebo čestným prohlášením jeho původní cenu.

"Překvapilo mě, že vyřízení pojistky za ztrátu drahého jízdního kola, které jsem si koupil v cizině, trvalo dlouho, i když jsem měl ke kolu doklady. Pak jsem zjistil, že pojišťovna korespondovala se zahraničním obchodníkem a ověřovala u něj, zda opravdu doklady souhlasí," říká Jan Svoboda z Prahy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.