Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Sama zvládla dostavět fabriku, podnikání nevzdala osudu navzdory

  3:02aktualizováno  3:02
Příběh Ilony Klímové, jediné majitelky společnosti Aspius, která do českých kuchyní dodává kvalitní jihoamerické steaky či chlazené francouzské křepelky, je bez nadsázky příběhem vůle a síly obstát v nejtěžší životní situaci. Začátek podnikání, který se datuje do roku 2002, šel přitom velmi hladce.

Ilona Klímová, majitelka společnosti Aspius. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

"Spolu s manželem jsme našli díru na trhu, v Česku chyběli dodavatelé kvalitního zahraničního masa," vzpomíná Klímová, která dnes řídí firmu s ročním obratem kolem 100 milionů korun.

Firma tak začala rychle růst, našla si velké zákazníky z řad obchodních řetězců včetně Makra a pomalu ji přestávaly stačit pronajaté sklady. Po třech letech dohadování s úřady se jí v prosinci roku 2006 podařilo získat stavební povolení na vlastních pozemcích u středočeské Řitky.

Když však konečně začala společnost stavět, manžel Ilony Klímové zemřel. "Bylo to tři týdny po začátku stavby nové provozovny naší firmy. O stavbě jsem moc nevěděla, takže jsem ji musela na půl roku zastavit a do všeho proniknout," vzpomíná Klímová. Do toho musela přesvědčit své dodavatele i odběratele, že firma nekončí a jede dál. A zároveň se poprat s rozestavěným vlastním domem. "Když v mase zmizí mužský element, má spousta lidí pocit, že už to nepůjde," říká Klímová. Jejím dcerám byl tehdy jeden rok a sedm let.

Napadlo ji, že by firmu prodala a podnikání vzdala? "Asi ne. Co bych dělala? Nad vodou vás drží v takové situaci hlavně děti. Když už nemůžete, tak se na ně podíváte a víte, proč musíte pokračovat," dodává žena, která založila značku Moje maso a jejíž fotografii můžete vidět i na přebalech steaků v obchodech.

Teď se dívá hlavně do budoucnosti. Na své lince porcuje a balí chlazená masa přesně na míru zákazníkům a to především do maloprodeje. Letos začíná balit některé výrobky i pod privátní značkou Spar Premium. O prodeji firmy rozhodně neuvažuje. V branži se naučila od zkušenějších heslo: "Když řežete do masa, řežete do peněz".





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.