"Letos očekáváme, že zvláště v době těsně před šampionátem hokejistů a fotbalistů stoupne prodej televizorů o asi deset procent oproti stejnému období loni," říká mluvčí společnosti HP Tronic Bohuslav Komín.
Výrobci i prodejci se proto předhánějí ve vymýšlení nápadů, které by fanoušky ledního hokeje ještě více nalákaly.
Společnost HP Tronic nabízí ke každé zakoupené televizi kšiltovku, mikinu nebo dres v barvách národního týmu.
Prodejny Datart zase dávají ke každé televizi Panasonic s uhlopříčkou větší než 70 cm poukázku na zboží v hodnotě 2 000 korun. Tu ale zákazníci dostanou jen v případě vítězství českého týmu.
Lidé, kteří si do 9. května koupí chladničku, zase jako dárek dostanou 24 plechovek staropramenu.
Samotní výrobci zpravidla žádné speciální reklamní akce spojené s hokejem nechystají. Ty přenechávají prodejcům svých výrobků. Zvýšený odbyt ale potvrdili.
"Stouply prodeje velkých televizorů s uhlopříčkou delší než 70 cm. Zájem je také o závěsné projektory," řekl Ondřej Lukáč z firmy Sony.
Podobný trend zaznamenala i společnost Phlips. Podle mluvčí společnosti Mariany Hnílkové zákazníci před zahájením šampionátu kupují hlavně velké televizory a projektory.