Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šampionát vyhnal vzhůru ceny reklam

  12:05aktualizováno  12:05
Takový zájem diváků jako při finále letošního mistrovství světa druhý program České televize ještě nezažil. Téměř osm lidí z deseti, kteří v tu dobu seděli u obrazovky, sledovalo na ČT 2 boj českých hokejistů s Finy. Alespoň část finálového souboje vidělo 6,5 milionu hokejových fanoušků. Takový dav je mimořádně zajímavý i pro televizní inzerenty, kteří si ovšem na jeho oslovení museli připravit zvlášť velký rozpočet.

Ceníková cena půlminutového reklamního spotu před třetí třetinou finále dosáhla 390 tisíc korun. Podle Štěpána Woldeho z agentury ARBOmedia, která reklamní čas České televize prodává, se však náklady jednotlivých inzerentů liší podle typu kontraktů, pořadí vysílané reklamy v jednotlivých blocích a podobně. "Některé smlouvy mohou být vázané i na míru sledovanosti zápasů, takže pak cenu může ovlivnit i úspěch či neúspěch českého týmu," dodává Wolde. Na kolik přesně ale nejdražší šot vyšel, však s odvoláním na obchodní tajemství neuvedl.

Podle ceníku České televize se 390 tisíc za třicet vteřin reklamy platilo například i v poločase loňského finále mistrovství Evropy ve fotbale mezi Itálií a Francií. Při závěrečném souboji hokejového šampionátu 2000 v Petrohradě vystoupala půlminuta televizního času Novy na 516 tisíc korun. Na této komerční stanici se ovšem základní cena určuje až zpětně podle výše sledovanosti.

Mezi největšími inzerenty během uplynulého mistrovství světa figurovaly například Mattoni, Česká pojišťovna, Radegast či Český Telecom. "Obecně je tato reklama vhodná pro společnosti, které oslovují stejnou cílovou skupinu, jako přitahuje daný sport, což v případě hokejového šampionátu nejsou jenom muži. A pro firmy budující image, jež jim ten který sport nabízí: síla, emoce, spolehlivost, vítězství," míní Wolde.

Obdobný důvod vedl ke zvýšené inzertní aktivitě třeba český Telecom. "Využili jsme kampaň na linky euroISDN, která byla původně dělaná pro play off extraligy. V té reklamě se klade důraz na rychlost, což si myslíme jde s hokejem dobře dohromady. Měli jsme i štěstí, že hlavní postavou spotu je Robert Reichel, kterému se turnaj vydařil," říká mluvčí Telecomu Vladan Crha. Dominantní telekomunikační operátor je sponzorem i extraligové soutěže, proto chtěl podle Crhy propojit marketingové aktivity i na národní tým, jehož sponzorem je navíc dceřiná společnost Telecomu Eurotel.

Významné sportovní události jako jsou šampionáty nejsledovanějších sportů nebo olympijské hry, dokáží kvůli zvýšené aktivitě inzerentů navýšit obvyklé investice do médií úhrnem o desítky milionů korun. Celkově by se letos mělo v České republice na reklamu vydat 14,37 miliardy korun. "Velká sportovní utkání dokážou u diváků vyvolat jedinečné emoce a silný a aktivní zájem. To je to nejvhodnější prostředí pro reklamu. Příští rok, kdy bude olympiáda a fotbalové i hokejové mistrovství světa, tak bude obzvlášť silný" vysvětluje Wolde.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.