Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šampony 2 v 1: jeden jako druhý

aktualizováno 
Všichni, kterým zbývá alespoň pár symbolických chloupků na hlavě, jistě ocení, když pro ně v rámci jediného umytí mohou udělat i něco navíc. Právě šampony "dva v jednom", z nichž vyzkoušel německý spotřebitelský časopis TEST (Stiftung Warentest) 15 značek; poskytují komfort čištění a dodatečné péče současně. Z výsledného hodnocení testu plyne, že je kvalita těchto přípravků srovnatelná, tudíž je zbytečné sahat po těch nejdražších.

Podle kadeřníků byly dříve se šampony 2 v 1 problémy. Při jejich každodenním používání se vlasy zamotávaly, byly splihlejší a daly se jen těžko kadeřit. Příčinou byly silikony v přípravcích, které se při pravidelném mytí usazovaly na vlasech. Látky používané v současné době však podle výrobců tyto potíže nezpůsobují. Potvrdila to i zkouška, kdy se po deseti umytích měřil objem vlasů, aniž by u některého z patnácti výrobků došlo k výraznějšímu plihnutí. Celkem na 22 dobrovolnicích profesionální kadeřníci poměřovali tvorbu pěny a její kvalitu, smývatelnost, snadnost rozčesání za mokra i za sucha, lesk, statický náboj a objem vlasů při použití jednotlivých šampónů. Pětidenní přípravná kúra nejdříve sladila vlasy všech testujících. Na obou polovinách hlavy poté kadeřníci v dvoudenních cyklech současně zkoušeli dva testované přípravky. Šampony 2 v 1 obsahují převedším vodu - až osmdesát procent. Jako aktivní mycí přísada fungují tensidy a potom tu jsou kondicionéry. Tyto ošetřující látky mají vlasy potáhnout filmem a vrátit jim lesk. Podle německého testu tak činí spolehlivě.
Autor:


Témata: Test iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Špatně nastavený systém: biomrkve je v Česku málo, hovězího moc

Na ekologické zemědělství v Česku šlo loni přes 30 milionů eur. Ne vše z dotované produkce však končí v obchodech s logem bio. Kvůli chybějícím zpracovatelům...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Češi nakupují na webu jako diví, za šest měsíců utratili 46 miliard

Internetoví prodejci letos předpokládají, že jejich obrat poprvé překročí magickou stomiliardovou hranici. Výsledky za první pololetí ukazují, že k tomuto cíli...  celý článek

Brigádnice Eva Pláničková sklízí první dozrávající jahody na plzeňské plamntáži u Kalikovského mlýna
Tristní bilance prodejců jahod na severu Moravy: dva ze tří porušili zákon

Většina obchodníků prodávajících v Moravskoslezském a Olomouckém kraji jahody, jejichž stánky zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušila zákon o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.