Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Scania loni v Česku utržila 1,5 miliardy

  12:11aktualizováno  12:11
Z celkového počtu 3037 nových nákladních vozů dodaných českým odběratelům v loňském roce jich 391 nese značku švédského producenta těžkých nákladních vozů a autobusů Scania. Oproti roku 1999, kdy bylo prodáno 305 vozidel, došlo k nárůstu prodejů o 28 procent. Scania si tak zajistila třináctiprocentní podíl na českém trhu. Vozový park dopravních firem byl dále rozšířen o 118 ojetých vozidel této značky. Celkový obrat společnosti Scania Czech Republic včetně partnerů v servisní a prodejní síti dosáhl 1,5 miliardy korun. Oproti roku 1999 jde o nárůst o 45 procent.

Během svého šestiletého působení na českém trhu Scania proinvestovala téměř 280 miliónů korun. Ke konci loňského roku firma zaměstnávala 105 lidí.

Velké pozornosti se v minulém roce dostalo především rozvoji servisní sítě - počátkem roku byl otevřen servis v Ústí nad Labem a v září bylo zprovozněno nové servisní a prodejní centrum v Českých Budějovicích.

Zákazníkům byly nabídnuty nové produkty v oblasti poprodejních služeb - údržba, pronájmy a další.

V polovině roku byl na český trh znovu uveden luxusní dálkový autobus, který Scania vyrábí ve spolupráci se španělskou designerskou firmou Irizar.

V celosvětovém měřítku Scania prodala 56 492 vozidel v celkové hodnotě 53 miliard švédských korun (207 miliard českých). O rok dříve zákazníci odebrali 50 414 vozů. Provozní zisk dosáhnul 5 miliard švédských korun (19,5 miliardy Kč).

V letošním roce by krátkodobé oslabení evropského trhu mělo být vyváženo silnou pozicí na ostatních trzích, informoval výkonný ředitel Scanie Leif Ostling.

"Dobrý růst Scanie v minulém roce věští dobrou budoucnost, dokonce i když já vidím v krátkodobém období oslabení evropského trhu," prohlásil Ostling.

Podle Ostlinga by efekt nižších příjmů měl být vyvážen rostoucím objemem prodeje v Latinské Americe a Asii. K tomu se přidá pozitivním vývoj směnných kursů a vyšší produktivita, řekl Ostling agentuře Reuters.

Rekordní prodeje zaznamenala Scania také v západní Evropě, která se stala odbytištěm pro 37 908 vozů (v roce 1999 to bylo 35 079). Společnost zde získal šestnáctiprocentní tržní podíl a upevnila svoji pozici druhého největšího výrobce těžkých nákladních automobilů na západoevropském trhu.

V přelomovém roce 2000 dosáhla Scania ještě jedné magické hranice - její výrobní haly opustil miliontý tahač, který byl symbolicky smontován z dílů vyrobených v nejrůznějších továrnách Scania po celém světě. V nich pro Scanii pracuje na 27 000 zaměstnanců.

Evropská komise loni v březnu v obavách z vytvoření monopolní pozice ve Skandinávii zamítla žádost švédského výrobce nákladních vozů a autobusů Volvo o převzetí domácího konkurenta.

Spojením by vznikl největšího výrobce těžkých nákladních vozů v Evropě. Ve stejném měsíci se pak Volkswagenu podařilo převzít za 55 miliard českých korun 34 procent hlasovacích práv ve Scanii od společnosti Investor AB.

Těžký nákladní vůz Scania

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.