Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S ministrem dopravy jsme si notovali, libuje si po schůzce Jančura

  14:56aktualizováno  14:56
Majitel RegioJetu Radim Jančura hýří po schůzce s novým ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou entuziasmem. "Máme na řadu klíčových oblastí velmi podobný názor," říká. Shodují se prý v tom, že by České dráhy neměly rozprodávat pozemky získané od státu, na zprůhlednění dotování rychlíků i na jejich dalším soutěžení.

Ředitel Student Agency Radim Jančura | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Zatím jedinou soutěží na dotované rychlíky je trať Ostrava-Olomouc-Krnov. Před nedávnem zároveň vyšlo najevo, že jde o nejztrátovější trať, na níž stát doplácí 225 korun za každý ujetý kilometr (o nejztrátovějších tratích čtěte zde).

Zveřejnění dotací se České dráhy i ministerstvo dopravy bránily. To by mělo skončit, slibuje si po schůzce s ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou (ODS) šéf Student Agency Radim Jančura.

"Ministerstvo dopravy bude jednoznačně prosazovat maximálně transparentní nakládání s dotacemi při objednávání rychlíků – a to včetně otevřeného poskytování informací o rozdělení těchto dotací," uvedl Jančura.

Shodli se prý i na tom, že by měly pokračovat další soutěže na rychlíky, nebo na tom, že by měly skončit sporné prodeje majetku Českých drah, který získaly bezplatně od státu. Jančura se domnívá, že jde o nedovolenou podporu v boji proti konkurenci na železnici.

"Hledáme cesty jak to udělat jinak, než modelem, který tady byl v minulých letech, tedy prodejem za odhadní nebo tržní cenu," uvedl Stanjura.

Ministerstvo podle něj prověřuje všechny možnosti a věří, že se jich podaří najít hned několik. Tato možná řešení pak ministr předloží vládě, protože podle něj jde o širší problematiku, o které by měl rozhodnout právě kabinet. V minulosti například uvedl, že zvažuje možnost pozemky převést na základě zvláštního zákona.

Během příštích dvou týdnů by se měl podnikatel s ministrem sejít ještě jednou. Řeč by měla být o dalším postupu v dotování vlaků na linkách, jako jsou například vlaky EuroCity na trase Německo - Praha - Brno - Břeclav - Rakousko/Slovensko. RegioJet tvrdí, že by bylo možné tyto dálkové vlaky provozovat bez dotací, čímž by stát ušetřil 600 milionů korun ročně.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.