Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


S ministrem dopravy jsme si notovali, libuje si po schůzce Jančura

  14:56aktualizováno  14:56
Majitel RegioJetu Radim Jančura hýří po schůzce s novým ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou entuziasmem. "Máme na řadu klíčových oblastí velmi podobný názor," říká. Shodují se prý v tom, že by České dráhy neměly rozprodávat pozemky získané od státu, na zprůhlednění dotování rychlíků i na jejich dalším soutěžení.

Ředitel Student Agency Radim Jančura | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Zatím jedinou soutěží na dotované rychlíky je trať Ostrava-Olomouc-Krnov. Před nedávnem zároveň vyšlo najevo, že jde o nejztrátovější trať, na níž stát doplácí 225 korun za každý ujetý kilometr (o nejztrátovějších tratích čtěte zde).

Zveřejnění dotací se České dráhy i ministerstvo dopravy bránily. To by mělo skončit, slibuje si po schůzce s ministrem dopravy Zbyňkem Stanjurou (ODS) šéf Student Agency Radim Jančura.

"Ministerstvo dopravy bude jednoznačně prosazovat maximálně transparentní nakládání s dotacemi při objednávání rychlíků – a to včetně otevřeného poskytování informací o rozdělení těchto dotací," uvedl Jančura.

Shodli se prý i na tom, že by měly pokračovat další soutěže na rychlíky, nebo na tom, že by měly skončit sporné prodeje majetku Českých drah, který získaly bezplatně od státu. Jančura se domnívá, že jde o nedovolenou podporu v boji proti konkurenci na železnici.

"Hledáme cesty jak to udělat jinak, než modelem, který tady byl v minulých letech, tedy prodejem za odhadní nebo tržní cenu," uvedl Stanjura.

Ministerstvo podle něj prověřuje všechny možnosti a věří, že se jich podaří najít hned několik. Tato možná řešení pak ministr předloží vládě, protože podle něj jde o širší problematiku, o které by měl rozhodnout právě kabinet. V minulosti například uvedl, že zvažuje možnost pozemky převést na základě zvláštního zákona.

Během příštích dvou týdnů by se měl podnikatel s ministrem sejít ještě jednou. Řeč by měla být o dalším postupu v dotování vlaků na linkách, jako jsou například vlaky EuroCity na trase Německo - Praha - Brno - Břeclav - Rakousko/Slovensko. RegioJet tvrdí, že by bylo možné tyto dálkové vlaky provozovat bez dotací, čímž by stát ušetřil 600 milionů korun ročně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.