Prezident největší japonské reklamní agentury Dentsu Tadashi Ishii rezignoval kvůli sebevraždě zaměstnankyně z přepracování. | foto: ČTK

Mladá Japonka se upracovala k smrti, šéf společnosti teď rezignoval

  • 110
Prezident největší japonské reklamní agentury Dentsu Tadashi Ishii rezignoval kvůli loňské sebevraždě mladé zaměstnankyně, která souvisela s přepracováním. Riziku upracování se k smrti čelí v Japonsku více než dvacet procent zaměstnanců.

Čtyřiadvacetiletá Matsuri Takahashi, absolventka přední japonské univerzity, nastoupila do Dentsu loni v dubnu. Krátce poté pracovala měsíčně i sto hodin přesčas. Nezřídka se domů vracela až v pět hodin ráno poté, co v kanceláři strávila celý den a noc, uvedl server BBC.

To se začalo podepisovat na jejím zdraví. Začala trpět depresemi a loni o Vánocích už tlak neunesla - vyskočila z okna ubytovny pro zaměstnance.

Centrála společnosti Dentsu v Tokiu.

Firmu kvůli sebevraždě vyšetřovalo ministerstvo práce a vláda letos v září rozhodla, že smrt mladé ženy byla způsobena přepracováním.

„Je to něco, co se nikdy nemělo stát. Je politováníhodné, že jsme tomu nemohli zabránit,“ řekl šéf agentury Dentsu Tadashi Ishii na středeční tiskové konferenci.

Vyšetřování ministerstva práce vyústilo v podezření, že firma a jeden z jejích manažerů mladou zaměstnankyni k práci přesčas nutili. Případ nyní prošetří policie, informoval server deníku The Japan Times.

Smrt z přepracování není v Japonsku nic výjimečného. Smutný fenomén má dokonce svůj speciální název „karoši“ a tamní vláda v souvislosti s ním eviduje stovky úmrtí.

Vláda před časem vypracovala studii, z níž vyplývá, že riziku upracování se k smrti čelí přes dvacet procent zaměstnanců. Více než pětina dotázaných společností uvedla, že zaměstnává někoho, kdo má nahlášených 80 a více přesčasových hodin za měsíc (psali jsme zde).