"Zaměstnáváme nejlepší bankovní tým v Česku a není u nás místo pro neefektivitu," říká k výsledku Vladimír Šolc, ředitel české Deutsche Bank (DB), jenž pobočce vládne od počátku loňského roku.
Na mysli má téměř nulové servisní zázemí, které v ostatních bankovních domech snižuje třeba i vyšší platový průměr specialistů. "Neplatíme řidiče, bankéři si zvedají telefony sami, díky malému počtu zaměstnanců se u nás nikdo neproduktivní neschová," dodává Šolc.
Ač původem německá banka, není v Česku mezi zaměstnanci nikdo z Německa nebo cizinec s nadstandardní smlouvou. "Jsme nejlokálnější globální banka. Máme pobočky v 76 zemích, a když se sejdou jejich šéfové, je to přes sedmdesát národností," říká Šolc.
Podle něj se banka striktně řídí heslem, že lokální byznys umějí nejlépe domácí manažeři.
U nás se DB orientuje na bankovní služby hlavně pro střední a velké firmy, radí při akvizicích nebo brání firmy před nepřátelským převzetím. Mezi jejími klienty je možné najít také několik stovek jednotlivců, pro něž spravuje majetek přesahující miliardu korun. A tuzemskému byznysu nahrává světová síla značky.
DB je celosvětově největším obchodníkem s valutami a druhým největším obchodníkem s cennými papíry. Loni skupina vydělala 162,5 miliardy korun čistého.
V Česku má její byznys tři pilíře: hlavní je investiční bankovnictví, v jehož rámci poskytuje poradenství (radila například představenstvu při privatizaci Českého Telecomu), asistuje u vydávání dluhopisů (emise eurobondu ČEZ v roce 2006) nebo obstarává podnikatelům financování šité na míru.
Banka je také členem pražské burzy a rychle roste její další část: transakční bankovnictví.
"Patříme k nejlepším na světě v takzvaném cash managementu," říká Šolc. Zjednodušeně řečeno to znamená, že nadnárodním firmám s několika dceřinými společnostmi v různých zemích umožňuje DB nahlížet na jejich peníze "z výšky". "Když se v jedné zemi hotovost nedostává, zajistíme její převod z přebytkové pobočky," vysvětluje Šolc. Letos bude DB kvůli transakčnímu bankovnictví rozšiřovat svůj tým.