Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf Českých drah si může vydělat 512 tisíc měsíčně, méně než Kurucz

  12:50aktualizováno  12:50
Dozorčí rada Českých drah snížila mzdy nejvyššímu vedení. Oproti tomu předchozímu si pohorší o desítky tisíc korun. Snížení se nejvíc dotkne samotného šéfa státního dopravce Pavla Krtka, jehož maximální příjem bude nižší o 80 tisíc korun. Ročně si tak oproti předchůdci Danielu Kuruczovi pohorší o milion korun.

Šéf Českých drah Pavel Krtek. | foto: České dráhy

Podle schváleného materiálu budou členové představenstva mít i nadále pevnou a pohyblivou složku své odměny za výkon funkce. Základní plat předsedy představenstva snížila dozorčí rada z 370 na 320 tisíc korun.

„On i všichni členové představenstva budou mít nastavené cíle, po jejichž splnění dozorčí rada rozhodne o vyplacení pohyblivé části odměny. Ta může dosáhnout maximálně šedesáti procent pevné složky,“ řekl předseda dozorčí rady Milan Feranec. Podle něj budou cíle pro manažery schvalovat na konci ledna. Mají to být hlavně ekonomické ukazatele, ale i úspěšnost splnění odborných úkolů.

V praxi to znamená, že pokud například Krtek splní požadované cíle, může jeho celkový měsíční příjem dosáhnout 512 tisíc korun. Kurucz měl o 80 tisíc korun více, navíc ještě příjmy za předsednictví dozorčích rad dceřiných firem Českých drah.

Stejné podmínky bude mít Krtek i pro případ odvolání: šest měsíců odchodného. Podmínku výplaty odstupného, kterou je přežít v horkém křesle, kde se za rok a půl vystřídali už čtyři manažeři, alespoň půl roku, již Krtek splnil tím, že zasedal v představenstvu. Nově navíc bude mít ve smlouvě i podmínku, že nesmí pracovat pro konkurenci nejméně půl roku, nebude to však přímo konkurenční doložka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.