"Šance uniknout placení mýtného je minimální. Efektivita našich řešení je přes 99 procent veškerého provozu," uvedl.
ODPOVĚDI KARLA FEIXE NAJDETE ZDE
Nevyhnul se ani dotazu na průběh soutěže a následné průtahy. "Je to zakázka velkého rozsahu, která logicky poutá pozornost nejen konkurence, ale i médií, politiků a nejrůznějších lobbistů. Myslím, že k tomu nepřispěla ani nepřehledná politická situace, kterou přinesly loňské patové volby," sdělil.
Definitivně jasno v otázce mýtného začalo být až 14. prosince. Tehdy se stát s firmou Kapsch dohodl na druhém dodatku ke smlouvě. Ten mimo jiné upravil i výši pokuty, kterou by Kapsch musel platit v případě, že by systém nefungoval.
Mezi dopravce se ke konci roku distribuovalo asi 68 tisíc palubních jednotek pro platbu mýtného. Celkem se ve smlouvě mezi firmou Kapsch a státem počítalo pro letošek zhruba s 80 tisíci palubními jednotkami v provozu.
První den fungování mýtného zachytil systém 500 neplatičů, řekl Karel Feix televizi Nova. Během prvního ledna se na mýtném vybralo 810 tisíc korun.