iDNES.cz

Šéf Leo Expressu o konkurenci na železnici

Majitel Leo Expressu Leoš Novotný
velikost textu:
vydáno 2.11.2012 9:50
Černo-zlaté soupravy Leo Expressu hodlají příští středu poprvé vyrazit s cestujícími na trať Praha-Ostrava. Firma se tak stane třetím železničním dopravcem, který bude na této trase jezdit. Zvládnou koleje uživit České dráhy, RegioJet i Leo Express? Jeho šéf věří, že ano. Řekl to v chatu se čtenáři iDNES.cz.
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že železnice opravdu může uživit tři dopravce, nebo spíš nějaký odpadne? Děkuji MK Michal Kolomaznik
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: 1)Průměrný Polák ujede 400km vlakem ročně, Čech 600km/rok, ale Rakušák 1200. A Rakušák přece není zas o tolik jiná lidská bytost než Čech:) Trh má velký potenciál růstu. 2)Je nám "jedno" kolik hráčů tady je. My kombinujeme rychlost nejrychlejšího Pendolina a v oblasti služeb uvádíme takové, které v Česku budou nejlepší. 2.11.2012 10:31
OTÁZKA: Dobrý den, Uvažujete o protažení linky i na Slovensko jako konkurence ? Pěkný den aaasssddd aaasssddd
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Zatím se soustřeďujeme na Česko, samozřejmě monitorujeme ostatní okolní země, ale máme v ČR další trasy které nyní připravujeme a ty jsou naše priorita. 2.11.2012 10:34
OTÁZKA: Vážený pane Novotný, k zahájení provozu na trase Praha - Ostrava Vám chci popřát mnoho úspěchů a spokojených cestujících. Mám otázku ohledně trati Praha - České Budějovice. Jaká vozidla budou pro tuto trať použita, budou to opět FLIRTy od Stadleru, nebo jiná? Pokud ano, jaká? Kdy bude podepsána smlouva o jejich výrobě a kdy poprvé vyjedete i na této trati? Děkuji za odpověď a srdečně Vás zdravím. Anonym
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Podobná jako Flirty, obecně elektrické jednotky, které mají nejlepší jízdní vlastnosti a zároveň nejnižší náklady na provoz. Ve hře jsou Alstom, Pesa a další 2.11.2012 10:39
OTÁZKA: Dívala jsem se na vaše stránky a na prosinec ještě nemáte vypsané spoje. Kdy bude hotový jízdní řád? Petra
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, na našem webu jízdní řád máme, je zveřejněn na http://www.le.cz/cms/17-jizdni-rad.html. Díky 2.11.2012 10:45
OTÁZKA: Dobrý den, kdy začnete jezdit i na dalších trasách? Konkrétně mě zajímá směr Ústí nad Labem. Děkuji. Brumla z UL
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, trasa Praha-Ostrava je první krok. Chceme co nejdříve vyjet i na další trasy spojující Prahu s velkými tuzemskými městy, včetně trasy Praha-Ústí nad Labem. Je to naše vize do několika dalších let, nejdříve musíme nechat vyrobit nové vlaky, a to trvá přibližně 2 roky. 2.11.2012 10:47
OTÁZKA: Co si obecně myslíte o parcelizaci železnice ? Není efektivnější, když celou síť má jen jeden dopravce (viz případ Británie), tedy pokud je veden dobrým managementem, ne jako ČD. Andy Kaufman
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Myslím, že liberalizace železnici velmi prospívá. Stačí, když si vezmete příklad trasy Praha-Ostrava, kde nástup jednoho jediného konkurenta přinesl výrazný pokles cen a zvýšení kvality, s naším příchodem na trh se to ještě zlepší. Vtip je v tom, že když je státní monopol, tak nikdy nemáte ty nejlepší lidi, nejkvalitnější management, soukromé firmy jsou z principu efektivnější. 2.11.2012 10:51
OTÁZKA: Proč ještě nemáte povolení k jízdě s cestujícími? Chcete vyjet 7. listopadu, ale co když ho nedostanete? Budte lidem vracet jízdné? Marcela
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Povolení je proces, předkládáme postupně potřebné dokumenty nezbytné ke schválení našeho rozjezdu a věříme, že jej získáme. Tím netlačíme na Drážní úřad. Pokud bychom povolení přeci jenom nedostali, našim zákazníkům bychom nabídli přerezervaci jízdenky na jiný termín nebo bychom jim s omluvou vrátili jízdné. Nicméně znovu opakuji, nepředpokládám, že k tomu dojde a věřím, že 7.11. vyjedeme s cestujícími. 2.11.2012 10:58
OTÁZKA: Dobrý den, první otázka, která mě napadla...Proč se zaměřujete stejně jako RegioJet na trasu Praha - Ostrava? Jiné trasy pro vás nejsou z finančního hlediska zajímavé? Děkuji LK Lucie K.
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Dobrý den, to je jednoduché, trasa Praha-Ostrava je největší trh v Česku, ale chtěli bychom do několika let zahájit dopravu také na dalších dálkových trasách u nás - Praha-České Budějovice, Praha-Brno, Ostrava-Vídeň atd. 2.11.2012 11:00
OTÁZKA: Uvazujete do budoucna o zavedení lehátkových vozů. V této oblasti totiž ČD nemají konkurenci a úroveň podle toho vypadá. Někdy je opravdu odvaha lehnout do té špíny. Předpokládám, že by si čisté prostředí mohlo najít klienty... Michal
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Když to trochu odlehčím, tak my de facto lůžkové vozy máme, protože v naší třídě Premium si mohou cestující napolohovat sedačky téměř až do spací polohy. Naše spoje budou jezdit v průběhu dne, ne v noci, takže o zavedení lůžkových vozů zatím neuvažujeme. Ale souhlasím s vámi v tom, že nedostatek konkurence vede k slabé kvalitě a nespokojenosti lidí. 2.11.2012 11:03
OTÁZKA: Dobrý den, domluvil se Leo Express na vzájemném uznávání jízdenek? a ještě má jednu otázku: zaslechl jsem něco o svozech na nádraží ( pokud je toto pravda ) jakým způsobem to bude fungovat. S pozdravem Honza Honza
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, na uznávání jízdenek se určitě chceme s dalšími hráči na železničním trhu domluvit co nejdříve. Z naší strany je k tomu určitě dobrá vůle, vždy ale závisí i na těch druhých. Ale věřím, že se to povede, máme přeci společný zájem, aby vlaky jezdilo co nejvíce lidí - nejvíce spokojených lidí. 2.11.2012 11:05
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat na 2 otázky. První se týká Vašeho webu. Myslím, že bude lidem dlouho trvat, než si zvyknout na doménu www.le.cz. Nemyslíte, že nebylo lepší alternativy (všichni víme, že LEO je i dlouholetá značka z jiného oboru, která valstní doménu leo.cz)? Druhá otázka se týká jízdního řádu. Cítíte mezeru na trhu ve vlacích s odjezdem ve velice brzkou ranní hodinu (04:56) z Prahy nebo proč je jeden z Vašich dvou spojů takto brzy a ne například v lukrativnější denní dobu? Děkuji a mnoho zdaru. Petr M.
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, děkuji za otázky. Doménu www.leoexpress.cz jsme měli dlouho obsazenou, proto www.le.cz, ale mám pro vás dobrou zprávu. Podařilo se nám to vyřešit a během pár týdnů budeme mít výše uvedenou adresu. K druhému dotazu: v listopadovém jízdním řádu jsme si nemohli příliš vybírat, protože jsme žádali o kapacitu železniční dopravní cesty do již hotového jízdního řádu. Od nového jízdního řádu 9.12. to bude jiné a budeme mít časy, které jsme žádali. Ale i tak si myslím, že si LEO Express i v listopadu své zákazníky najde, už teď během necelého dne prodeje máme vykoupeno několik set jízdenek. Lidé jsou zvědaví na naše nové moderní služby a super vlaky, což je dobře a těší nás to. 2.11.2012 11:11
OTÁZKA: Dobrý den. Proč jste se pustili jako třetí dopravce na trasu, která možná tři dopravce bez dotací neuživí? Kdo tipujete, že půjde z kola ven? Máte plán i pro variantu, že byste to byli vy? Martin
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Trasa Praha-Ostrava je logický první krok a pokud se nám povede přebrat nové cestující ze silnice, tak prostor pro třeba i tři dopravce zde je. A k tomu zda uspějeme nebo ne - jdeme do toho samozřejmě s tím, že budeme mít úspěch a že si nás cestující oblíbí, udělali jsme pro to myslím vše. 2.11.2012 11:16
OTÁZKA: Dobrý den, jste mladý člověk, hodláte firmu rovíjet a budovat a pak výhodně prodat, nebo ji máte zájem předat svým potomkům. Držím palce! Každý odvážný projekt se mi líbí! žvejk
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Dobrý den, určitě chci LEO Express dále rozvíjet a neuvažuji o tom, že bych se vzdal kontroly nad touto společností. Je to takové mé dítě, můj projekt, kterým žiji. 2.11.2012 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, Držím vám. Ceník je opravu lidově stanovena :-). Velice jste nás překvapil :-). Moc rád bych dozvěděl. Kolik let máte záruku na vlaky ? :-) Kdyby se Vám porušil vlak, budete prosit ČD o náhradní vlak ? (Když nemáte záložní vlak) :-) S pozdravem Michal Procházka Prochy.mich
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, záruku na naše nové vlaky máme na standardní dobu a výrobce nám garantuje po dobu 15 let plný servis a údržbu. Až do příštího roku budeme mít v permanenci 4 naše soupravy a pátá bude jako záloha a když se přesvědčíme, že vše běží jak má, můžeme průběžně nasadit i tu pátou. Samozřejmě máme i záložní varianty včetně dohod s několika dopravci, v případě jakéhokoliv problému určitě nenecháme naše cestující na holičkách. To mohu slíbit. 2.11.2012 11:30
OTÁZKA: Dobry den, zajima me jaka je vase predstava ze bude vypadat spojeni Praha Ostrava za par let - bude to model Regio Jet : Leo Express : CD napriklad 1:1:0 nebo dokonce 0:1:0 nebo jaka je idea? Diyk a hezky den Bob
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, nechci hádat, co bude v budoucnu, každopádně je pravda, že s naším nástupem a našimi 16 spoji denně to budou mít stávající dopravci na této a pak i dalších trasách mnohem těžší. 2.11.2012 11:32
OTÁZKA: Zdravím p.Novotný Chci se zeptat, zdalipak neuvažujete protáhnout Vaše vlaky z Ostravy až k slovenským hranicím Josef
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Ano, Slovensko máme také v plánu, stejně jako další okolní země, ale omlouvám se, nemohu v tuto chvíli uvést konkrétní datum, protože vše záleží na koupi dalších našich nových vlaků, financování atd. 2.11.2012 11:36
OTÁZKA: Dobrý den, můžeme očekávat, že služby Leo Expresu budou na lepší úrovni než výrobky Hamé, plné éček? Jiří
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Očekávám, že se LEO Express stane stejným lídrem středoevropského trhu, jako se podařilo firmě Hamé. Zeptejte lidí, kteří kupují výrobky Hamé, proč si je oblíbili, rozhodně si nemyslím, že by to bylo jen kvůli přijatelné ceně. 2.11.2012 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli byste v budoucnu měl zájem o provozování regionálních železničních tratí, které jsou dotovány státem. Nebo se chcete soustředit na dálkové tratě (Pha - Ost, Pha - ČBU aj.)? Vojta
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Chceme se hlásit do tendrů vyhlašovaných ministerstvem dopravy, případně jednotlivými kraji,o provozování dopravy i na dalších trasách. Ale do takové té klasické vyloženě lokální železniční dopravy jít nechceme, to je spíše úkolem státu, zajistit nezbytnou míru dopravní obslužnosti v regionech. 2.11.2012 11:46
OTÁZKA: Dobrý den, Praha-Ostrava, kam dál, před časem jsme se měli sejít, bohužel to nebylo dotaženo do konce, setkání proběhlo s panem Vomáčkou. Co regiony. Myslíte, že jezdit bez bez "zálohy" je možné. Jinak zlomte vaz.. Ladislav
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Určitě chceme rozjet dopravu také na dalších trasách, takže lidi svezeme i do dalších krajů. A k té záloze - určitě budeme mít vždy nachystáno rezervní řešení tak, abychom se vždy plně postarali o naše cestující. 2.11.2012 11:56
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vám popřát mnoho úspěchů. Otázka: Jaké jsou první reakce zákazníků na váš branding? Interiér je velmi tmavý, neosobní. Stejně působí i černý nátěr souprav. Není to přátelské, ani luxusní. Děkuji. Tomáš Koška
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Máte právo na váš názor, ale na design našich souprav - a to jak exteriéru tak interiéru - máme jeden z vůbec nejlepších ohlasů. Drtivé většině lidí v našich průzkumech i těch, se kterými jsem měl možnost mluvit, se líbí. Jinak samozřejmě design je vždy do velké míry otázkou subjektivního vnímání, ale osobně podobu našeho vlaku považuji za velmi přátelskou a moderní. 2.11.2012 12:00
OTÁZKA: Kolik bude stát jízdenka nejvyšší třídou ve špičce? Lojza
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Ceny máme pohyblivé, čili do třídy Premium se může pohybovat řádově od osmi set a může přesáhnout i tisícovku. Záleží jak dlouho dopředu si jízdenku objednáte, na jaký čas a jaký bude zájem. 2.11.2012 12:06
OTÁZKA: Pokud dovolíte, položím Vám ještě jednu otázku. RegioJet tvrdí, že jeho spoje dosahují obsazenost kolem 80 až 90 procent. Chci se proto zeptat, s jakou obsazeností počítá Leo Express, aby bylo provozování vlaků ziskové. Děkuji za odpověď. maxitom1
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Děkuji za otázku, my doufáme, že budeme mít naše vlaky plné. Máme proti konkurenci výhodu, že naše soupravy spotřebovávají mnohem méně elektřiny a jsou lehčí, nižší náklady nám tak umožňují nabídnout cestujícím lepší služby. Ale omlouvám se, na železnici nyní začíná zuřit konkurenční boj a já bych nerad prozrazoval naše kalkulaci soupeřům, proto s dovolením nechám tuto odpověď takto. 2.11.2012 12:11
OTÁZKA: Pane Novotný, proč se vrháte zase na trať z Prahy do Ostravy, která už je podle mého názoru přehnaně dopravně obsloužena. Jezdím pravidelně z Prahy do Zlína a tam je dopravní obslužnost mizerná. Nemůžete nasadit také nějaký vlak z Prahy třeba do Břeclavi přes Otrokovice? Oldřich
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Chceme i na trasu z Ostravy přes Otrokovice a Břeclav do Vídně i z Prahy přes Brno do Vídně. Je to náš úkol a záměr do několika dalších let, protože cítíme poptávku po moderní, rychlé a pohodlné železniční dopravě. 2.11.2012 12:13
OTÁZKA: Kam se obrátit , kdybych měla zájem u vás pracovat? věra
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Jednoduchá odpověď - sledujte náš web www.le.cz rubriku kariéra nebo náš profil na Facebooku. 2.11.2012 12:14
OTÁZKA: Jedna z otázek je zde o tom jestli železnice uživí tři dopravce. Ono podle mě je tohle jen začátek. Dopravců v budoucnu bude určitě více třeba tak jak je tomu i v nákladní dopravě. Je dobré že už je aspoň to že na jedné trati si může člověk vybrat. Pane Novotný přeji ať se vše podaří. Cestujících bude tento rok určitě hodně a zájem o svezení velký. Jen jedna věc mě zajímá jak to bude v případě poruchy vozidla nebo překážky na trati. karel.f
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Děkuji za otázku, souhlasím s tím, že konkurenční boj může na železnici přitáhnout hodně dalších cestujících. Pokud k něčemu na trati dojde, určitě se o naše cestující postaráme, buď nasadíme naši další soupravu nebo cestující odvezeme za pomoci dopravců, které máme domluveny. 2.11.2012 12:19
OTÁZKA: Jak velký kufr si můžu vzít bez problému do nejlevnější třídy? já jen že nerad bych pak nechal věci bez dozoru v někde mimo...přesněji v místě tomu určeném pro větší zavazadla. stejný problém je v pendolinu, který mě tím odradil. I když na místo k tomu určené se vztahuje pojištění a náhrada škody tak fakt raději bych měl kufřík u sebe :-D díky za odpověď Jiří
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: To je jednoduché, pokud vaše zavazadlo nebude bránit pohybu cestujících a posádky, tak si ho můžete vzít uložit buď na horní polici nebo i třeba pod sedačku, což je naše výhoda. Rozhodně máme třeba na horních policích více místa na věci než Pendolino, máme i speciální regály na rozměrnější zavazadla. 2.11.2012 12:29
OTÁZKA: Dobrý den pane Novotný, moc fandím Vaší nové společnosti, v zájmu zákazníka je potřebná co největší konkurence. Mám na Vás více dotazů - Vaše vlakové soupravy jsou mnohem lehčí než vlaky konkurence. V čem je vlastně hlavní výhoda tohoto? Dále bych se rád zeptal, zda neplánujete např. linku Praha-Brno, protože v tom vidím velký potenciál...A jako poslední otázku - vzhledem k tomu, že nemáte žádnou náhradní soupravu, jak budete řešit případnou poruchu vlaku? Máte dohodu s ostatními dopravci? Děkuji mockrát za odpověď! Tomáš V
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, hmotnost soupravy ovlivňuje i poplatky, které platíme státu za provoz na železnici a promítá se to i do spotřeby energií, čili čím nižší hmotnost, tím nižší náklady. Můžeme pak více investovat do kvality souprav a našich služeb. Trasu Praha-Brno určitě chceme, s protažením do Vídně, souhlasím s tím, že je na této trase velký potenciál. A k případné rezervě našich spojů - až do příštího roku budeme mít jednu rezervní soupravu, pak vše vyhodnotíme a rozhodneme, zda nenasadíme i tu nebo ji jako rezervu ponecháme. Ale i tak jsme již nyní domluveni s dalšími dopravci a naše cestující rozhodně na holičkách nenecháme. Děkuji všem čtenářům za dotazy a omlouvám se všem, na které se s odpověďmi nedostalo. Těším se někdy příště. Váš Leoš Novotný. 2.11.2012 12:36
zpět na osobnost