Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf maďarských aerolinek: V Praze chceme být největší

  6:40aktualizováno  6:40
Maďarské aerolinky Wizz Air chtějí být jedničkou mezi nízkonákladovými společnostmi působícími v Praze. Jejich šéf József Váradi přijel do Prahy představit plány letos již největší letecké společnosti ve střední a východní Evropě.

Šéf aerolinek Wizz Air Jószef Váradi. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Svůj příchod jste oznámili den poté, co SkyEurope přišly o šest letadel. To byl záměr?
Prahu jsme zvažovali už delší dobu, o tento trh jsme se zajímali. Ale čas oznámení našeho vstupu nebyl nezávislý na tom, co se dělo v pátek s jistou aerolinií. Takže ano, ten vztah tam je.

Proč vstup do Prahy trval tak dlouho? Praha je z bývalého východního bloku jedním z nejbohatších měst..
Je to otázka přirozeného vývoje, nejprve jsme se rozhodli pro Polsko a Maďarsko, pak se objevily některé jiné možnosti. Prostě jsme tu teď. Rosteme postupně.

Letní expanzi v Praze jste posunuli o měsíc dopředu, proč?
Je to díky velkému počtu prodaných letenek od soboty, řádově jde o tisíce.

Na jaké zákazníky budete v Praze mířit? Firemní, cestující létající na dovolenou?
My to nijak nerozlišujeme. Naším heslem je, že létat může každý. Jsme univerzální aerolinka.

Všechny vaše nové linky míří z Prahy na západ, chystáte i expanzi na východ, kde máte rozšířenou síť?
Lidé zatím preferují lety na západ. Bude ještě trvat nějakou dobu rozvinout lety směrem na východ. Ale některé linky z Prahy směrem na východ nevylučuji.

Nejste na burze, tím pádem nezveřejňujete informace o svém hospodaření. Máte na takovou velkou expanzi?
Ano, to, že nejsme na burze, to je naše výhoda. Víme o našich konkurentech více než oni. Nemáme žádnou povinnost zveřejňovat pravidelně výsledky a odkrývat karty. Ale jsme tři roky ziskoví. Nemůžete růst o čtyřicet procent ročně, pokud byste nebyli ziskoví. Jsme finančně velmi pevní. Pro novináře to může být frustrující, že ta čísla nemáte, ale tak to je.

Kdo za Wizz Air stojí?
Je to skupina evropských a amerických investorů.

Chystáte se proniknout i do Ruska?
Je to náš zájem, ale je tam problém, že není otevřená letecká doprava pro každého. Stejně jako na Ukrajině, ale tam jsme založili vlastní společnost.

V Praze budete mít zatím jedno letadlo, kolik tu zaměstnáte lidí?
Zhruba 35-40 lidí je na jedno letadlo. Letadla budou mít české posádky.

Kdy oznámíte umístění dalšího letadla?
Může to být rychle. Bude záležet na prodejích a situaci na trhu a to, co se stane s některými aerolinkami. To by řadu věcí urychlilo.

V Praze má vzniknout ve Vodochodech nové letiště hlavně pro nízkonákladové společnosti. Jednáte s nimi?
Ne. Jsme otevřeni nabídkám, které přijdou. Přecházejme most, když k němu přijdeme.

Wizz Air

Firma založená v roce 2004 se stala loni s 5,9 miliony cestujících největší leteckou společností střední a východní Evropy, předstihla České aerolinie. Létá s jediným typem letadla: Airbusem A320 pro 180 lidí. Ve flotile jich má 20 a dalších 71 objednaných.

Hlavní základnami Wizz Airu jsou Polsko, Maďarsko, Rumunsku, Bulharsko a Ukrajina. Jde o nízkonákladovou společnost fungující na podobných principech jako například Ryanair: vybírá poplatky za odbavené zavazadlo, platí se i za platbu kartou. Létá často na malá letiště vzdálenější od center: ta bývají pro dopravce levnější a nebývají na nich taková zpoždění jako na velkých terminálech.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.