Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf pro miliardový mýtný tendr? Poloviční úvazek na tiskovém oddělení

  15:27aktualizováno  15:27
Soutěž na provozovatele mýtného systému po roce 2016 bude největší státní zakázkou za posledních deset let. Její přípravu má od začátku května na starosti Jan Chovanec. I když resort tvrdil, že bude mít plat kolem 80 tisíc a pracovat na plný úvazek, jeho smlouva to nepotvrzuje: má pouze poloviční plat a zaměstnání na odboru komunikace.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Chovance do úřadu přivedl z poradenské firmy Adwise ministr dopravy Dan Ťok. Prosperující firmu opustil a místo toho pracuje na poloviční úvazek za tabulkový plat státního úředníka.

Podle pracovní smlouvy, kterou má iDNES.cz k dispozici, má úvazek na 20 hodin týdně, zaměstnaný bude podle tabulek pro státní zaměstnance. Smlouvu podepsal 15. května, ačkoliv jednání týmu pro přípravu mýta vedl už podstatně dříve. Ministerstvo tvrdí, že je to jen dočasné řešení.

Redakce iDNES.cz získala smlouvu poté, co ministerstvo dopravy chtělo doložit, že Chovanec skutečně nepracuje pro státní podnik Cimto, který certifikuje obaly. Zaměstnání pro Cimto několikrát zmínil Ťok na snídani s novináři, vzápětí ho ale opravil ředitel odboru komunikace Jakub Stadler.

Tendr na mýtný systém má velké zpoždění

Stadler tvrdí, že Chovanec měl od ministra už dříve jmenovací dekret, který ho opravňoval vést tým pro přípravu soutěže na mýto. Práce na odboru komunikace je podle něj dočasná a má přejít později do státního podniku Cimto, který má mít mimo jiné přípravu mýtné soutěže na starosti.

„Je to dočasné řešení. Jinou smlouvu nemá. Protože nebude spadat pod služební zákon, je v oddělení, které bude pod zákoníkem práce. Zatím bude mít polovinu dohodnuté mzdy,“ řekl Stadler.

Podobně mluví i Chovanec. „Není to práce na poloviční úvazek, ale na celý. Toto je dočasné řešení,“ říká. K vedení mýtné zakázky se dostal přes poradce Ťoka Petra Nevického. Jeho syn Pavel s Chovancem firmu Adwise spoluvlastní.

Přípravu soutěže měla původně zajišťovat firma A.D. Little, která vzešla jako vítěz z tendru na projektového manažera. Ťok ale soutěž zrušil krátce po svém nástupu. Od té doby se práce na mýtu prakticky nepohnuly. Podle odborníků i dříve schválených harmonogramů má přitom stát už teď velké zpoždění a velmi reálně hrozí, že současná smlouva s Kapschem bude muset pokračovat nebo stát nebude mýto vybírat vůbec.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lokomotiva EffiShunter
České dráhy nakoupí nové lokomotivy za čtvrt miliardy, dodá je CZ Loko

Dvanáct nových posunovacích lokomotiv koupí České dráhy. Za 238,9 milionu korun je dopravci dodá společnost CZ Loko. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných...  celý článek

Hejtman Jiří Štěpán (zleva) a premiér Bohuslav Sobotka u stavby dálnice D11 v...
Dostavba D11 v ohrožení. Povolení blokují Děti Země i majitelky pozemků

Několikaměsíční zpoždění může nabrat pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Děti Země a majitelky pozemků napadly stavební povolení a ministerstvo...  celý článek

Boeing společnosti Virgin Atlantic nouzově přistál na londýnském letišti...
Číňané vstupují do Air France, Branson ztrácí většinu ve Virgin Atlantic

Britský miliardář Richard Branson ztrácí majoritní podíl v aerolinkách Virgin Atlantic, které před více než třiceti lety zakládal. Prodej třetiny akcií je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.