Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: František Vlček, MAFRA

Šéf pro miliardový mýtný tendr? Poloviční úvazek na tiskovém oddělení

  • 14
Soutěž na provozovatele mýtného systému po roce 2016 bude největší státní zakázkou za posledních deset let. Její přípravu má od začátku května na starosti Jan Chovanec. I když resort tvrdil, že bude mít plat kolem 80 tisíc a pracovat na plný úvazek, jeho smlouva to nepotvrzuje: má pouze poloviční plat a zaměstnání na odboru komunikace.

Chovance do úřadu přivedl z poradenské firmy Adwise ministr dopravy Dan Ťok. Prosperující firmu opustil a místo toho pracuje na poloviční úvazek za tabulkový plat státního úředníka.

Podle pracovní smlouvy, kterou má iDNES.cz k dispozici, má úvazek na 20 hodin týdně, zaměstnaný bude podle tabulek pro státní zaměstnance. Smlouvu podepsal 15. května, ačkoliv jednání týmu pro přípravu mýta vedl už podstatně dříve. Ministerstvo tvrdí, že je to jen dočasné řešení.

Redakce iDNES.cz získala smlouvu poté, co ministerstvo dopravy chtělo doložit, že Chovanec skutečně nepracuje pro státní podnik Cimto, který certifikuje obaly. Zaměstnání pro Cimto několikrát zmínil Ťok na snídani s novináři, vzápětí ho ale opravil ředitel odboru komunikace Jakub Stadler.

Tendr na mýtný systém má velké zpoždění

Stadler tvrdí, že Chovanec měl od ministra už dříve jmenovací dekret, který ho opravňoval vést tým pro přípravu soutěže na mýto. Práce na odboru komunikace je podle něj dočasná a má přejít později do státního podniku Cimto, který má mít mimo jiné přípravu mýtné soutěže na starosti.

„Je to dočasné řešení. Jinou smlouvu nemá. Protože nebude spadat pod služební zákon, je v oddělení, které bude pod zákoníkem práce. Zatím bude mít polovinu dohodnuté mzdy,“ řekl Stadler.

Podobně mluví i Chovanec. „Není to práce na poloviční úvazek, ale na celý. Toto je dočasné řešení,“ říká. K vedení mýtné zakázky se dostal přes poradce Ťoka Petra Nevického. Jeho syn Pavel s Chovancem firmu Adwise spoluvlastní.

Přípravu soutěže měla původně zajišťovat firma A.D. Little, která vzešla jako vítěz z tendru na projektového manažera. Ťok ale soutěž zrušil krátce po svém nástupu. Od té doby se práce na mýtu prakticky nepohnuly. Podle odborníků i dříve schválených harmonogramů má přitom stát už teď velké zpoždění a velmi reálně hrozí, že současná smlouva s Kapschem bude muset pokračovat nebo stát nebude mýto vybírat vůbec.