Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéfové dot.com jsou mladí hýřilové? Nikdy!

  19:04aktualizováno  19:04
Je mu v průměru 38 let a neváhá obětovat pohodlí svého dosavadního zaměstnavatele, kterým je velká nadnárodní společnost, aby se vrhnul na podnikání. To je často rizikové a může skončit i neblahým krachem. Nevlastní kancelář ani si neplatí sekretářku nebo osobní asistentku. Pokud někam letí, tak používá levnou economy třídu. Tak podle průzkumu společnosti KPMG Colsulting vypadá vedoucí pracovník internetové společnosti (nebo chcete-li tzv. dot.com firmy) dneška.

Podle průzkumu ale chování novodobých "velkých šéfů" nehodlá za každou cenu bourat pravidla zavedených obchodních postupů. Valná většina respondentů uznává, že na důležité schůzky by se nemělo chodit v džínách.

"Neúspěchy některých dot.com společností, o kterých nás v poslední době média podrobně informovala, by neměly být důvodem  k podceňování těchto firem,“ řekl Alan Buckle z KPMG Velká Británie.

Podle něj mají vedoucí pracovníci v dot.com společnostech spoustu energie, motivace a chápou, jak internet mění obchodní vztahy. Vedoucí pracovníci "běžných" firem podle Buckleho prý dělají chybu, když tutu generaci neberou vážně a neučí se od ní.

Hlavní rozdíly mezi šéfy internetových firem a ostatními manažery jsou v organizaci pracovního času. Začínají obvykle později, ale končí až v pozdních večerních hodinách a často pracují sedm dní v týdnu. Za týden si často odpracují i 71 hodin.

Šéf dot.com - "Chci být pilotem"
Mnoho dot.com vedoucích pracovníků v tomto oboru hodlá setrvat až do důchodového věku. Kdyby si měli zvolit povolání svých snů, nejčastěji by z nich byli piloti letadel nebo alespoň vozů formule jedna. Ideální typ používaného vozidla je pro ně sportovní kupé Audi TT.

Důvodem k již zmíněnému používání nejlevnějších leteckých tříd je zřejmě stejná filozofie, jakou používají pro svoji firmu, totiž udržet náklady na nejnižší možné úrovni. Jen dvanáct procent šéfů dot.com má osobní asistentku, zatímco u jejich "normáních" protějšků je to přes 80 procent.

Vzdělanci ze soukromých škol
Své vzdělání nezískávají internetoví šéfové na špičkových univerzitách, jako to dělají jejich kolegové z ostatních oborů, ale velmi často na soukromých školách, hlavně v oboru marketing.

Pracovní nasazení často brání vedoucím pracovníkům ze sítě sítí stýkat se se svými kolegy nebo číst knihy. Když už čtou, tak se jedná o odbornou literaturu, která nějak souvisí s jejich prací.

Čerpají si méně než polovinu své roční dovolené, na kterou jezdí k moři nebo na plavby okolo ostrovů - odpočívají tedy spíše pasivně, zatímco jejich neiternetová konkurence si většinou "dává do těla".

Alan Buckle uvedl, že "většina lidí si myslí, že dot.com společnosti řídí mladí absolventi, kteří během velmi krátké doby vydělají spoustu peněz. V poslední době se velmi rozšířil obecný názor, že k úspěchu v elektronickém obchodování stačí dobrý nápad.

Náš průzkum však ukázal, že tak jednoduché to prostě není. Dot.com vedoucí pracovníci kteří byli zahrnuti do našeho průzkumu pracují tvrdě a s nesmírným vypětím – nejsou to děti, co si hrají na obchod a doufají, že rychle zbohatnou."

Manager dot.com (internetové) firmy

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka při tiskové konferenci na Úřadu vlády (14. června 2017)
Je to populismus, kritizují ekonomové Sobotkovo lobbování za vyšší mzdy

Zaměstnavatelé považují snahu premiéra Bohuslava Sobotky vyzvat francouzské a rakouské nejvyšší představitele ke zvyšování mezd českým pracovníkům za...  celý článek

Od každé z pěti zvolených odrůd chystá vinařství rodiny Vaďurů z Polešovic
Vinaři opouštějí obchodní řetězce, sází na vlastní prodejní cesty

Vinařství se postupně odklánějí od prodeje v supermarketech. Nechtějí pod nátlakem korporací snižovat ceny, ani bojovat v kategorii levných vín s těmi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.