Šéfové dot.com jsou mladí hýřilové? Nikdy!

Je mu v průměru 38 let a neváhá obětovat pohodlí svého dosavadního zaměstnavatele, kterým je velká nadnárodní společnost, aby se vrhnul na podnikání. To je často rizikové a může skončit i neblahým krachem. Nevlastní kancelář ani si neplatí sekretářku nebo osobní asistentku. Pokud někam letí, tak používá levnou economy třídu. Tak podle průzkumu společnosti KPMG Colsulting vypadá vedoucí pracovník internetové společnosti (nebo chcete-li tzv. dot.com firmy) dneška.

Podle průzkumu ale chování novodobých "velkých šéfů" nehodlá za každou cenu bourat pravidla zavedených obchodních postupů. Valná většina respondentů uznává, že na důležité schůzky by se nemělo chodit v džínách.

"Neúspěchy některých dot.com společností, o kterých nás v poslední době média podrobně informovala, by neměly být důvodem  k podceňování těchto firem,“ řekl Alan Buckle z KPMG Velká Británie.

Podle něj mají vedoucí pracovníci v dot.com společnostech spoustu energie, motivace a chápou, jak internet mění obchodní vztahy. Vedoucí pracovníci "běžných" firem podle Buckleho prý dělají chybu, když tutu generaci neberou vážně a neučí se od ní.

Hlavní rozdíly mezi šéfy internetových firem a ostatními manažery jsou v organizaci pracovního času. Začínají obvykle později, ale končí až v pozdních večerních hodinách a často pracují sedm dní v týdnu. Za týden si často odpracují i 71 hodin.

Šéf dot.com - "Chci být pilotem"
Mnoho dot.com vedoucích pracovníků v tomto oboru hodlá setrvat až do důchodového věku. Kdyby si měli zvolit povolání svých snů, nejčastěji by z nich byli piloti letadel nebo alespoň vozů formule jedna. Ideální typ používaného vozidla je pro ně sportovní kupé Audi TT.

Důvodem k již zmíněnému používání nejlevnějších leteckých tříd je zřejmě stejná filozofie, jakou používají pro svoji firmu, totiž udržet náklady na nejnižší možné úrovni. Jen dvanáct procent šéfů dot.com má osobní asistentku, zatímco u jejich "normáních" protějšků je to přes 80 procent.

Vzdělanci ze soukromých škol
Své vzdělání nezískávají internetoví šéfové na špičkových univerzitách, jako to dělají jejich kolegové z ostatních oborů, ale velmi často na soukromých školách, hlavně v oboru marketing.

Pracovní nasazení často brání vedoucím pracovníkům ze sítě sítí stýkat se se svými kolegy nebo číst knihy. Když už čtou, tak se jedná o odbornou literaturu, která nějak souvisí s jejich prací.

Čerpají si méně než polovinu své roční dovolené, na kterou jezdí k moři nebo na plavby okolo ostrovů - odpočívají tedy spíše pasivně, zatímco jejich neiternetová konkurence si většinou "dává do těla".

Alan Buckle uvedl, že "většina lidí si myslí, že dot.com společnosti řídí mladí absolventi, kteří během velmi krátké doby vydělají spoustu peněz. V poslední době se velmi rozšířil obecný názor, že k úspěchu v elektronickém obchodování stačí dobrý nápad.

Náš průzkum však ukázal, že tak jednoduché to prostě není. Dot.com vedoucí pracovníci kteří byli zahrnuti do našeho průzkumu pracují tvrdě a s nesmírným vypětím – nejsou to děti, co si hrají na obchod a doufají, že rychle zbohatnou."

Manager dot.com (internetové) firmy