Ministerstvo dopravy obchod kritizuje. "Nedokážu si představit, že by někdo prodával za takovou cenu a bez soutěže takové lukrativní pozemky," prohlásil ministr Pavel Dobeš (VV).
Právě prodej "nádražních parcel" má být podle informací MF DNES jedním z hlavních argumentů pro odvolání ředitele drah Petra Žaludy. Zda skutečným, či pouze účelovým, není dosud jasné. Dráhy se totiž hájí, že moc možností, jak jinak pozemky prodat, nemají.
Předchozí vedení totiž uzavřelo nepříliš výhodné smlouvy, které pronajímají parcely až na 50 let firmě, ve které mají jen menšinový podíl. "Loupili tu ti přede mnou," tvrdí Žaluda.
Zmíněnou firmu chce teď ovládnout skupina Penta, která by kolem nádraží ráda postavila nový komplex s kancelářemi a byty. Ještě loni však chtěly dráhy prodávat stejné pozemky za třicet tisíc za metr.