Kim Kardashianová v reklamě pro T-Mobile

Kim Kardashianová v reklamě pro T-Mobile | foto: T-Mobile

Prodej šminek roste díky selfie mánii, ženy chtějí být jak Kardashianová

  • 16
Selfíčka Kim Kardashianové a dalších celebrit zvýšila prodej líčidel. Vášeň pro focení sebe sama totiž inspiruje řadu žen, které chtějí být na fotografiích dokonalé. Podle studie společnosti NPD Group vzrostly ve Velké Británii meziroční tržby za šminky o víc než 14,3 procenta.

Tržby za zkrášlující prostředky se zvýšily o 390 milionů liber. Podle analytiků se v prvních osmi měsících letošního roku ve Velké Británii prodala oční líčidla v hodnotě 101 milionů liber, což je o 13 procent víc než vloni. Za kosmetiku zvýrazňující rty lidé utratili 54 milionů liber. To je oproti roku 2014 nárůst o 16 procent.

Odborníci tvrdí, že trh popoháněli jednotlivci, jako je právě selfiemi posedlá americká televizní hvězda.

„Celebrity jako Kim Kardashianová nebo Beyoncé inspirovaly v postování vlastních portrétů na sociální sítě Instagram nebo Facebook celou generaci žen,“ vysvětluje ředitel NPD Group Beauty UK June Jensen, jak selfíčka ženských celebrit ovlivňují byznys s kosmetikou.

Autoportréty slavných také zvýšily prodej takzvaných photo ready ličídel, které ženám na fotografiích zaručují perfektní vzhled.

„Ženy chtějí mít tvář, rty a oči na fotce dokonalé. Kosmetické společnosti proto zareagovaly výrobky, které napomáhají vytvořit požadovaný look,“ cituje Jensena BBC.

Kardashianová si na Instagramu svými portréty vytvořila obří skupinu více než 31 milionů fanoušku. Když si loni vyfotila svoji svatbu, snímek olajkovalo 1,92 milionu lidí. Fotka se tak stala historicky nejvíce postovaným snímkem. Letos Američanka vydala autobiografii poskládanou právě ze selfie.