Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ŘSD vyloučilo italské stavaře i ze třetího tendru na opravu D1

  15:33aktualizováno  15:33
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo italskou stavební společnost Serenissima Costruzioni i ze třetího tendru na modernizaci dálnice D1. V soutěži na modernizaci úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím společnost podala cenovou nabídku o 150 milionů nižší než byl odhad samotného ŘSD.

Oprava D1. Ilustrační foto | foto: ŘSD

Důvodem k vyloučení firmy ze soutěže byl podle mluvčího ŘSD Jan Rýdla fakt, že Italové nižší cenu nedokázali zdůvodnit. Žádný jiný z uchazečů vyřazený nebyl. K vítězství v tendru má nejblíže sdružení firem Eurovia a Strabag, které nabídlo druhou nejnižší cenu, zhruba miliardu korun.

Podle ŘSD italská společnost mimořádně nízké ceny, které nemusí pokrývat všechny náklady, nasadila zejména u položek na stavbu mobilních svodidel a požadovaných telematických technologií.

Cenu celého projektu odhadlo ŘSD u modernizace úseku dlouhého zhruba sedm kilometrů na miliardu korun, italská firma nasadila cenu nižší o 150 milionů korun. Zhruba o tuto sumu byla Serenissima Costruzioni lacinější i ve dvou předchozích soutěžích, na úseky mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, ze kterých ji ŘSD rovněž vyloučilo.

Ve středních Čechách podepsali smlouvu druzí v pořadí

Společnost si proti předchozímu vyloučení stěžovala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ten ale její stížnost nedávno zamítl. Serenissima Costruzioni se neodvolala, práce mezi Hvězdonicemi a Ostředkem tak mohou začít v polovině května. Smlouvu s druhým v pořadí, konsorciem společností Metrostav, Swietelski a Hochtief, bude ŘSD podepisovat ve čtvrtek 30. dubna.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně. Ještě během letoška chce ŘSD vypsat výběrová řízení na modernizaci dalších dvou úseků.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.