Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Seznam stopne dezinformačním webům reklamy. Cenzura, tvrdí Ovčáček

  13:28aktualizováno  13:28
Dezinformační weby přijdou o provize z reklam internetové společnosti Seznam.cz. Firma totiž znemožní zobrazování reklam ze svého programu Sklik na serverech, na kterých se objevují lživé či zkreslené informace. Postup portálu ocenil premiér Bohuslav Sobotka, mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček to naopak považuje za cenzuru.

Dezinformace se šíří například prostřednictvím ruského státního serveru Sputnik. | foto: repro Sputnik

Novinku potvrdila serveru Aktuálně.cz mluvčí Seznam.cz Táňa Lálová. Podrobnosti chce firma zveřejnit v příštím týdnu.

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy.

Sklik se nesmí zobrazovat například na webech s pornografií, nelegálním obsahem nebo třeba obtěžujícím hlasitým zvukovým doprovodem. Pro zpravodajské weby, které by chtěly vydělávat na Sklik, navíc podle stránek Seznam.cz platí, že musí dodržovat novinářkou etiku.

Hlásná trouba Ruska změnila adresu, Aeronet nově sídlí v Trumpově věžáku

Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesmí podle Seznam.cz mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musí být také uveden jeho provozovatel.

Zpravodajský web, který tyto podmínky nesplňuje, se také neobjeví v odkazech a reklamách na domovském portálu Seznam.cz. Kterých konkrétních dezinformačních webů se tato opatření dotknou, zatím Seznam.cz neoznámil.

„Oceňuji přístup Seznamu. Velmi dobrá metoda, jak čelit serverům, které záměrně šíří lživé informace,“ uvedl v sobotu na Twitteru premiér Sobotka. Mluvčí prezidenta Ovčáček naopak firmu za to, že požaduje dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval. „Seznam.cz nepoužívám a používat nehodlám. Cenzuru totiž nehodlám podporovat,“ napsal na Twitteru.

05.srpna 2017 v 12:46, příspěvek archivován: 05.srpna 2017 v 13:19

Cenzura nepohodlných názorů, pokusy o ekonomickou likvidaci. Metody, kterým čeští novináři tleskají. Za podpory min. vnitra a neziskovek.

Společnost Seznam.cz v roce 2015 zvýšila tržby o devět procent na 3,41 miliardy korun, což byl nový rekord. Zisk před zdaněním stoupl o desetinu rovněž na rekordní výši 1,25 miliardy. Nejvíce se na nárůstu obratu největší české internetové firmy podílely právě příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.