„V roce 2002 jsme měli tržby 130 milionů, za loňský rok to bude 240 až 260 milionů. Ještě nemáme čísla za prosinec, což bývá nejsilnější měsíc,“ řekl Lukačovič.
„Tento růstový trend jsme schopni ještě další dva tři roky opakovat,“ dodal.
Přibližně na dvojnásobek se loni vyhoupl i zisk Seznamu, který Lukačovič odhaduje mezi 30 a 50 miliony korun.
Příjmy Seznamu se stále víc přesouvají od reklamy k tržbám za služby, jako jsou například platby firem za přednostní zobrazení při vyhledávání. Zatímco ještě v roce 2001 tvořily reklamy zhruba 70 procent příjmů společnosti, loni to bylo už jen něco přes třicet procent.
Nejhledanější je SMS
Seznam je na českém i internetu i nejpoužívanějším vyhledávačem, denně zpracuje přes 600 tisíc dotazů.
„Převážná většina z nich jsou dotazy unikátní, ta slova se vůbec neopakují,“ upřesnil Lukačovič. I nejžádanější výraz loňského roku - slovo SMS - tak hledalo pouhé procento uživatelů Seznamu.
Na dalších předních místech se objevila slova hry, Nokia, práce či seznamka.
Návštěvnost loni rostla
Návštěvnost českých internetových serverů se loni zvýšila téměř o 29 procent. Zatímco v prosinci roku 2002 český internet navštívilo 2,78 milionu lidí, ve stejném měsíci minulého roku to bylo 3,58 milionu návštěvníků.
Z tohoto počtu představovali tuzemští uživatelé 2,5 milionu. Na internet se tak v prosinci připojoval téměř každý čtvrtý Čech.