Limitovaná edice modelů Shell V-Power LEGO

Limitovaná edice modelů Shell V-Power LEGO | foto: Shell

Rozchod po padesáti letech. Shell nabízí zřejmě poslední edici Lego

  • 129
Čerpací stanice Shell lákají aktuálně na exkluzivní edici Lego, kterou lze získat při nákupu paliva. Jde zřejmě o poslední možnost, jak sehnat produkt nesoucí obě značky. Lego po padesátileté spolupráci s ropným koncernem už nepočítá.

Červená a žlutá jsou firemními barvami společností Ferrari, Shell a Lego. Trojici gigantů ve svých oborech však nespojují pouze stejné odstíny ve firemním logu. Firmy spolupracují také v marketingu. Aktuálně tak Shell láká na své čerpací stanice zákazníky na novou limitovanou edici modelů vozů Ferrari ze speciální série Lego. Tu si může koupit ten, kdo načerpá minimálně 30 litrů paliva.

Kolekce sedmi stavebnic je však zároveň pro výrobce hraček i ropný koncern trpkou připomínkou ukončení téměř padesátileté spolupráce. I když z ní obě firmy po léta profitovaly, nakonec pro ně skončila reputační katastrofou.

Příčnou byla kampaň ekologické organizace Greenpeace. Ta loni zveřejnila video, na kterém se polární krajinou z Lega valí olej z ropné věže Shell a zaplavuje lidi, zvířata i Santu Clause. Ekologové chtěli spotem, který doposud vidělo přes 7,4 milionu lidí, upozornit na těžební plány britsko-nizozemské společnosti v Arktidě (více čtěte zde).

13. října 2014

Očima autora

Díky Legu jsem znal Shell dříve než čerpací stanice

Někdy počátkem devadesátých let jsem dostal od příbuzných, kteří se vrátili z cesty po Západě, exkluzivní suvenýr. Stavebnice Lego byly tehdy ještě pro většinu Čechů nedostupným zbožím, nemenší radost malému dítěti s troškou fantazie ale udělal samotný katalog proslulého výrobce stavebnic. Nemálo hodin jsem pak vedle prohlížení pirátských lodí a středověkých hradů strávil i nad modelem moderního města.
Už tehdy mě zarazilo, že cisterny či čerpací stanice Lego zdobí logo žluté škeble a nápis, který prvňák neznalý angličtiny tehdy vyslovoval jako "shel".
Opravdové čerpací stanice Shell přišly na tuzemský trh až později. A i když Lego u svých vlastních modelů začalo záhy používat fiktivní značku Octan, logo značky Shell si díky stavebnici mnozí z naší generace pamatují doteď. (brz)

Vedení výrobce stavebnic nakonec tlaku podlehlo a loni na podzim oznámilo, že spolupráci s Shell ukončí. Stávající kontrakt však chce nechat společnost doběhnout. „Toto je důvod, proč jste v současné době svědky zmíněné propagační kampaně v České republice,“ uvedl mluvčí společnosti Petr Břoušek.

Ani jedna ze stran nezveřejnila, jak dlouho ještě smlouva platí, podle informací Greenpeace je to však ještě zhruba osm měsíců. Jelikož předchozí edice Shell byla na pumpách k dostání naposledy před dvěma lety, je aktuální set s největší pravděpodobností po padesáti letech také poslední.

Mezi fanoušky stavebnice v Česku patří i známý energetický analytik Michal Šnobr, který v areálu svého Amenity Resort na Lipně pořádá výstavu modelů z Lega již třetím rokem (více čtěte zde). Podle něj by skutečnost, že spolupráce s Shell končí, mohla vzbudit o sadu mimořádný zájem, a ta by se mohla stát i žádaným sběratelským kusem.

„Nejedná se o žádné velké stavby a ani nemají žádné mimořádné díly. Bude to však zapadat do dlouhodobé série, přičemž už o minulou řadu byl poměrně slušný zájem. Exkluzivita by však mohla vyplývat navíc z toho, že spolupráce bude ukončena,“ říká Šnobr.

Upozorňuje navíc, že série z roku 2013 inspirovala i další čerpací stanice, které marketingovou smlouvu s firmou Lego nemají. „Krátce poté se i u jiných pump začaly v prodeji objevovat balení s jednotlivými figurkami Lego,“ dodal Šnobr. To svědčí o tom, jaký význam spojení Lego-Shell mělo.


Témata: LEGO, Shell