Siemens přestavěl železniční dráhu tak, že záměrně roztáhl kolejnice a vytvořil mezi nimi mezery, rozhodil výšku kolejí a jejich rozchod a nainstaloval elektrický rozvod, který občas vypadává. To vše má věrně simulovat běžné poměry na britské železnici.
Společnost investici do testovacího okruhu zdůvodnila tím, že se chce vyhnout nemilým překvapením poté, co v průběhu příštích dvou let dodá 785 vozů britskému zákazníkovi South West Trains. Zakázka v hodnotě miliardy liber je největší v historii britských drah.
Právě South West Trains ochromily v nedávné době stávky zaměstnanců v Londýně a na jihu Anglie. Protesty ještě více rozdmýchaly nespokojenost pasažérů a zvýšily tlak na britskou vládu, aby pomohla reformovat přetíženou a rozpadající se železniční síť.
Frustrovaní cestující musí často čekat na nástupištích nebo ve stojících vlacích, zatímco opravy na trati, výpadky elektřiny, ale často i listí nebo stádo ovcí narušují plynulou dopravu.
"Zvážili jsme každý detail," uvedli Siemens a South West Trains ve společném prohlášení. "Na kolejnice jsme rozmístili i skelnou vatu, abychom simulovali náledí a problémy, které způsobuje listí na trati."