Podle Siemensu ale dráhy při výběru v jedenácti bodech porušily zákon. Společnost proto podala návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele v obchodní veřejné soutěži.
Když dráhy loni v prosinci vybraly Kapsch, podal Siemens proti jejich rozhodnutí námitky. Ty však podnik v lednu zamítl.
Podle mluvčího Siemensu Petra Sedláčka je pozoruhodné, že České dráhy v uvedených tendrech na GSM-R učinily už celkem sedm rozhodnutí, která pak musel ÚOHS zrušit pro četná porušení zákona zadavatelem.
Dráhy podle jejich mluvčího Petra Šťáhlavského odvolání Siemensu nepřekvapilo a jsou připraveny předat úřadu veškerou dokumentaci. "Doufáme, že ÚOHS rozhodne bez odkladu a definitivně, aby českému státu nevznikaly další škody."
Podle Štáhlavského by úřad měl konečně buď potvrdit výběr drah, nebo rozhodnout jinak. Správa železniční dopravní cesty, kterou vlastní stát, totiž stále musí platit poplatky z nečerpaného úvěru, který si dráhy před třemi lety na projekt vzaly.
Kapsch podle zdůvodnění drah zvítězil na základě vícekriteriálního hodnocení, kdy se mimo jiné hodnotila i nabídnutá cena.
Firma nabídla projekt uskutečnit přibližně za 255 milionů korun, zatímco nabídka Siemensu byla o 4,5 milionu vyšší. Podle ČTK přitom obě hodnotící komise doporučily vedení drah vybrat jako jednoznačně lepší nabídku Siemensu.
Spor o vybudování komunikační sítě lokomotiv a pozemního personálu se táhne od roku 2001, kdy se konal první tendr.
Kapsch má síť GSM-R postavit například na Slovensku a pro stejnou technologii od Nortel Networks se rozhodly také německé a nedávno i francouzské železnice. Siemens zatím co do počtu zakázek vede. Podepsal kontrakty s devíti z celkem 13 evropských železnic, které začaly GSM-R budovat.
Pilotní projekt na I. železničním koridoru mezi Děčínem a Kolínem otevírá dodavateli možnost podílet se na pokrývání větší části sítě ČD, což je zakázka v hodnotě až šesti miliard korun.