„Přestože autoprůmysl těžce zasáhla hospodářská krize a naše tržby snižovala silná koruna, díky dobrým výsledkům v prodeji našich modelů, úsporám v nákladech a efektivní výrobě se náš zisk nepropadl,“ uvedl prezident firmy Jasuhiro Takahaši.
Jen ve třetím čtvrtletí přišla firma kvůli silnému kurzu o 700 milionů korun, vliv na hospodaření měl i růst cen energií a zvýšení mezd o sedm procent od loňského dubna. „V tuto chvíli neuvažujeme o mimořádných odstávkách ani o dalším navyšování kapacity,“ uvedl Takahaši.
TPCA loni vyrobila přes 324 tisíc vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, což představuje meziroční růst o pět procent. Výroba byla rozdělena rovnoměrně mezi všechny tři modely. Modelů Toyota Aygo bylo 108 tisíc kusů, z továrny vyjel bezmála stejný počet Peugeotů 107 a Citroënů C1.
Sázka na malé vozy se vyplácí
„V letošním roce očekáváme podobné výsledky výroby jako v roce minulém,“ uvedl Takahaši. V prosinci TPCA zahájila produkci inovovaných modelů a zároveň oslavila miliontý vyrobený vůz.
Na letošek měla kolínská automobilka ambiciózní plány. Chtěla zrychlit výrobu tak, aby mohla ročně vyrobit až o šestnáct tisíc vozů více. To ale překazil pokles poptávky ve světě, a tak TPCA nepřijala původně plánovaných padesát pracovníků. - více čtěte Automobilka TPCA odložila odvážný plán na zrychlení výroby
Segment malých kompaktních vozů, kam patří i auta vyráběná v Kolíně, podle viceprezidenta společnosti Jiřího Černého jako jediný v Evropě roste. V současnosti tvoří 41 procent a jeho podíl se každoročně zvyšuje o pět procent. S tím souvisí i očekávané zvýšení konkurence ve třídě. Například Volkswagen do ní hodlá vstoupit v roce 2011 automobilem Up.
TPCA zahájila v Kolíně výrobu v únoru 2005. V současnosti automobilka zaměstnává 3 500 pracovníků.