V současnosti je nejdelší nonstop let společnosti Qatar Airways z novozélandského Aucklandu do hlavního města Kataru Dauhá, který trvá 17 hodin 40 minut. Společnost Qantas Airways má v nabídce 17hodinový let bez mezipřistání mezi australským městem Perth a britskou metropolí Londýnem.
Letoun Airbus A350-900ULR odstartoval ve čtvrtek krátce před 18:00 SELČ (před půlnocí místního času) ze singapurského letiště Changi a přistál na letišti v Newarku v 11:29 SELČ.
V letadle byla místa jen pro 161 pasažérů, z nichž 67 cestovala business třídou a 94 třídou premium economy. Menší počet sedadel poskytl cestujícím větší prostor k sezení.
Pasažéři v business třídě měli k dispozici i vlastní postel a během letu také dostali dvě hlavní jídla, přičemž si mohli zvolit dobu jejich podávání. Kromě toho měli nárok na doplňkové občerstvení. Cestující z třídy premium economy dostali dvě hlavní jídla v určenou dobu a menší občerstvení.
Podle deníku The Independent byl v nabídce Singapore Airlines pro business třídu například steak z vysokého roštěnce, humr či hamburger. Kromě toho byla ale pro cestující připravena i jídla, která jsou vhodná pro extrémně dlouhý let. „Výzkum ukazuje, že je důležité dbát na hydrataci a vyhýbat se přemíře alkoholu a jídlům, která způsobují nadýmání,“ řekla agentuře AFP zdravotnická expertka Rhenu Bhullerová z poradenské firmy Frost & Sullivan.
Nové letadlo spotřebuje méně paliva
Ke komfortu cestujících přispě i vyšší strop letadla, větší okna a speciální osvětlení snižující následky pásmové nemoci. Pomoci zahnat nudu má výběr z množství filmů a další audiovizuální zábavy o celkové délce 1200 hodin.
Dvoumotorové letadlo, které se vydalo na cestu ze Singapuru do New Yorku, využívá speciální systém, jenž umožňuje spalovat o 25 procent méně paliva, než běžně spotřebují letouny podobné velikosti, uvedla společnost Airbus.
Let z městského státu Singapur do New Yorku měl podle odhadů za normálních meteorologických podmínek trvat maximálně 18 hodin 45 minut, cestující nakonec na letišti přistáli za 17 hodin 52 minut.
Pro výrobce letadel Airbus je společnost Singapore Airlines dosud jediným zákazníkem, který si objednal letouny A350-900ULR, prodlouženou verzi dvoumotorového stroje A350. První z těchto letounů singapurské aerolinie obdržely v září, dalších šest má být dodáno do konce roku.
Singapore Airlines létaly na lince ze Singapuru do New Yorku v minulosti devět let s čtyřmotorovým letounem A340-500, který měl ale vysokou spotřebu paliva. V roce 2013 kvůli příliš velkým nákladům na palivo nevýnosnou linku zrušily.