Škoda Auto | ||
1998 | 1999 | |
Zisk po zdanění (mld. Kč) |
2,239 | 2,637 |
Tržby (mld. Kč) | 105,7 | 110,4 |
Počet prodaných vozů |
363 500 | 385 330 |
Pramen: Škoda Auto |
Škoda Auto prodala za první dva měsíce 57 766 vozů. V západní Evropě vzrostl prodej o 21,5 procenta (31 742 vozů), v Česku dokonce o 30,5 procenta (10 844 vozů). V zahraničí tak končí přes 80 procent vozů.
Na celkovém exportu České republiky se automobilka podílí téměř 10 procenty.
Každý druhý osobní automobil který se v České republice prodá pochází z mladoboleslavské továrny. Nejprodávanějším typem zůstává nadále Felicia, kterou si pořídilo skoro 21 tisíc zákazníků.
"Pokračování kontrolovaného růstu podniku a finanční solidnost také loni doprovázel stálý tlak na snižování nákladů a nacházení vnitřních rezerv," upozornil finanční ředitel podniku Detlef Wittig.
Podle jeho slov je jen tak možné zajistit zdravé samofinancování podniku Škoda Auto. V roce 1999 bylo investováno přes 10,7 miliardy Kč, a to převážně do nových produktů, jako je např. Fabia a nové výrobní kapacity pro ni.
Nový model Fabia si loni koupilo 3 700 zákazníků, v letošním roce chce společnost prodat asi 140 tisíc těchto vozů.