Uvedl to dnes šéf indické divize Škody Imran Hasan.
Prodej vozů v Indii chce Škoda Auto do tří let zvýšit více než trojnásobně na 25 tisíc. V plánech podniku je i vývoz na okolní trhy, uvedl Hasan při příležitosti uvedení pátého modelu Škoda na indický trh.
Škoda, jež patří německému koncernu Volkswagen, investovala v Indii od roku 2001 už 100 milionů eur.
"Indický trh je pro Škodu velmi významný," uvedl Hasan.
Podnik se chce nejprve na tamním trhu stabilizovat, a poté hodlá Indii využívat k rozšiřování na další trhy v regionu. Ze skupiny Volkswagen je Škoda jedinou značkou, která se v Indii vyrábí.
Škoda Auto otevřela novou montážní halu na výrobu osobních automobilů ve svém závodě v indickém městě Aurangabad ve státě Maharastra koncem února. Měsíční výrobní kapacita továrny činí 800 vozů.
Letos chce Škoda Auto v Indii vyrobit přibližně osm a půl tisícce automobilů. Nová vlastní hala s větší kapacitou nahradila provozy, které měla automobilka jen v pronájmu.
Jde o jediný závod automobilky mimo Evropu. Zhruba 40 procent komponentů je od lokálních dodavatelů. Indický podnik Škody chce zvýšit výrobní kapacitu na 15 tisíc vozů ročně.
Letos prodá Škoda v Indii zhruba 8000 aut, citovala Hasana agentura Reuters.
Závod Škoda Auto India v Aurangabadu je součástí strategického plánu zahraničních aktivit Škoda Auto. Kromě továrny v Indii se montují automobily Škoda i v Solomonovu na Ukrajině a v bosenském Sarajevu.