Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto prodala v prvním pololetí rekordních 493 tisíc aut

  12:28,  aktualizováno  12:55
Automobilka Škoda Auto prodala v prvním letošním pololetí rekordních 493 tisíc vozů, o 8,4 procenta meziročně více. Jen v červnu prodala 87 400 aut, což je druhý nejúspěšnější měsíc značky.

Škoda Rapid | foto: Škoda

Nejprodávanějším modelem byla opět Octavia v počtu 219 600 vozů, zveřejnila automobilka v tiskové zprávě.

Téměř ve všech prodejních regionech prodeje Škody rostly více než samotný trh. "Druhé pololetí však nebude jednoduché. Velmi pečlivě sledujeme trhy a počítáme s podstatně silnějším protivětrem," uvedl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

Na silně klesajících trzích západní Evropy prodeje Škody v červnu lehce vzrostly, a to o 1,2 procenta na 35 600 vozů. Největších přírůstků dosáhla značka ve Švýcarsku (+31,7 procenta), Rakousku (+15,5 procenta), Německu (+10,5 procenta) a ve Velké Británii (+9,8 procenta).

Ve východní Evropě rostly prodeje dvojciferným tempem o 21,2 procenta, jasně nejsilnějším východoevropským odbytištěm bylo opět Rusko.

Nejsilnějším trhem je však pro Škodu Čína, kde zatím letos prodala 120 tisíc vozů. Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly v červnu o 7,6 procenta, podíl značky v Česku činil 37,9 procenta.

Indie zaznamenala 40,1procentní růst v počtu 20 500 vozů. Z toho necelé dvě třetiny představovala nová limuzína Rapid.

Nejprodávanější model Octavia v 1. pololetí zaznamenal nárůst prodeje o 9,7 procenta, Fabia s 133 600 prodanými vozy naopak pokles o 3,2 procenta. Klesal prodej také modelu Superb, o 10,3 procenta na 56 900 aut. Terénní vůz Yeti se prodával s meziročním nárůstem 28,6 procenta na 45 100 vozů. Vozů Roomster se prodalo 20 400, o 13,1 procenta více. Citigo, prodávaný v Evropě, zaznamenal prodej 5 500 vozů a limuzíny Rapid firma dodala v Indii 11 800 kusů.

Autor:
  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?

Škoda Auto prodala v prvním pololetí rekordních 493 tisíc aut

Vsetín 1 Chci se zeptat chytrých pravicových diskutérů... již mnogo let drží automobilový průmysl naše HDP nad vodou. Kritici...
schima Co takhle omezit dovoz z Číny a nastartovat to co zde kdysi fungovalo?
všeználek3 a kdo to zaplatí? v době kdy nemáme ani na provoz státu chcete investici která by položila celé eu? slušný nesmysl
Jistě, postavit továrnu je levicové, to je jasné, to by žádná pravicová vláda nikde neudělala, a není škoda i toho...
Vstoupit do diskuse

V diskusi je 18 příspěvků, poslední příspěvek 16. 7. 2012, 7:07



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.