Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

  13:17aktualizováno  13:17
Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu. Nevyloučily ale možnost budoucí spolupráce. Škoda to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Lukáš KuběnaMF DNES

Škoda jednala s Tata Motors o možnostech spolupráce od letošního března (psali jsme zde). Zastupovala celý koncern Volkswagen. Výsledkem měl být společný malý levný vůz o velikosti fabie, označovaný jako A0 Entry. Ten by se uplatnil na indickém trhu a v dalších rychle rostoucích teritoriích. Škoda již v Indii vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

„Společnost Škoda Auto ověřovala a vyhodnocovala v posledních týdnech a měsících možnou strategickou spolupráci se společností TataMotors. Obě společnosti přitom dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci,“ uvedla Škoda v prohlášení.

Škoda Auto v Indii vyrábí auta ve dvou závodech, přesto se jí nedařilo na indickém trhu výrazněji uchytit. Škodovky jsou tam totiž považovány za luxusní auta, například Octavia je auto vyšších vrstev. I proto začala uvažovat o výrobě malého levného vozu pro Indii. V loňském roce Škoda v Indii prodala 13 tisíc vozů, rok předtím 15 tisíc.

Škoda Rapid pro indický trh:

Škoda Auto loni vyrobila 1,1 milionu vozů. Do roku 2025 chce produkci zdvojnásobit. Vedle Česka a Indie vyrábí své vozy v Číně, Rusku nebo severní Africe. Patří do koncernu Volkswagen, který loni vyrobil 10,3 milionu aut.

TataMotors je největší indickou automobilkou. Její roční tržby se pohybují kolem 42 miliard dolarů. Tata mimo jiné proslula výrobou nejlevnějšího auta světa pod názvem Nano, které se ale do Evropy nedováželo. Tata je vlastníkem tradičních britských značek Land Rover a Jaguar.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.