Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto má chuť lámat rekordy, chce navýšit kapacitu svého závodu

  5:01aktualizováno  5:01
Škoda Auto hlásí v letošním roce rekordní prodeje a chce navýšit kapacitu výroby ve svém závodě v Mladé Boleslavi. Pokud Ministerstvo životního prostředí její žádost schválí, bude automobilka schopná vyrobit ročně 728 tisíc vozů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Škoda Auto na ministerstvu žádá o navýšení kapacity jedné z linek a také o povolení vyrábět 280 dnů v roce namísto nynějších 250. Úřad nyní bude posuzovat, zda rozšíření výroby nebude mít negativní dopad například na hustotu dopravy či kvalitu ovzduší v okolí továrny.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a některý z modelů škodovek by pro vás byl tím pravým? Vyberte si ze široké nabídky na Automodul.cz.

S plány už souhlasí Středočeský kraj i mladoboleslavský magistrát. Pokud žádost projde, zvýšila by se roční kapacita automobilky od září 2017 až na 728 tisíc vozů. Nyní může Škodovka v Boleslavi ročně vyrobit 625 tisíc aut.

Zvýšením kapacity si tak chce zejména vytvořit rezervy, pokud dál poroste poptávka po vozech vyráběných v Boleslavi, tedy octavii, fabii, rapidu a Seatu Toledo.

„Navyšujeme denní kapacity, abychom pokryli zvýšenou poptávku zákazníků po těchto modelech, uvedl David Šikula z tiskového oddělení automobilky. Podle něj to však neznamená další nové investice do mladoboleslavského závodu. Rozšíření se má projevit hlavně na montáži vozů Fabia a Rapid Spaceback.

Automobilka by ráda ročně prodávala 1,5 milionu aut

Škoda Auto se netají velkými plány na další růst. Do roku 2018 se mladoboleslavská automobilka chce dostat na 1,5 milionu vyrobených vozidel ročně. Růstu mají pomoci především mimoevropské trhy, ale těžiště automobilky zůstává v Evropě.

„Chceme i nadále růst a nezměněnou silou pokračujeme v největší produktové ofenzivě v historii naší společnosti,“ uvedl šéf automobilky Winfried Vahland.

Podle údajů ze žádosti o povolení pro Ministerstvo životního prostředí loni automobilka v Mladé Boleslavi vyrobila 431 tisíc aut, tedy 69 procent současné kapacity. Přidáním třiceti pracovních dní by firma rozšířila kapacitu na 728 tisíc vozů ročně.

Loňský ani letošní rok nicméně o skutečném vytížení příliš nevypovídají. Loni nabíhala výroba nových octavií na jedné z linek, na druhé výroba Rapidu Spaceback.

Letošní čísla zase ovlivní produkce nových fabií, kterou firma spustí příští týden ihned po ukončení celozávodní dovolené. Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrábí modely Fabia a Rapid Spaceback na lince M1, na lince M13 vozy Octavia, Rapid a Seat Toledo.

Automobilka letos hlásí rekordní rok, poprvé za první pololetí prodala více než půl milionu vozů. Nárůst je patrný rovněž na tržbách a zisku. „Naše modelová ofenziva demonstruje svou plnou sílu, získáváme přitom také nové skupiny zákazníků,“ dodal Vahland.

Podobně se daří v tomto roce rovněž automobilce Hyundai Motor Manufacturing Czech. Ta hodlá ve svém závodě v severomoravských Nošovicích navýšit kapacitu o padesát tisíc vozů ročně na 350 tisíc. Povolení zatím projednávají úřady.

Od rovného plechu po hotové auto. Podívejte se, jak se vyrábí Škoda Octavia:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.