Návštěvníci nahlédli během oslav 80. výročí automobilky Škoda Auto v Kvasinách...

Návštěvníci nahlédli během oslav 80. výročí automobilky Škoda Auto v Kvasinách i do provozu na montáž. (23. 9. 2014) | foto: Martin Veselý, MAFRA

Škoda měla nejlepší rok v historii. Prodala 1,04 milionu aut

  • 7
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto loni zvýšila prodej o téměř 13 procent na 1,037 milionu aut. Prodala asi o 116 000 aut víc než předloni. Firma překonala milionovou prodejní hranici poprvé ve 119leté historii. Celosvětový tržní podíl Škody loni stoupl o 0,1 bodu na 1,4 procenta.

Firma o rekordních výsledcích informovala v pátek v tiskové zprávě. Nejsilnějším trhem značky byla Čína, kde Škoda Auto loni prodala 281 400 vozů, což je o 24 procent víc než předloni. V západní Evropě automobilka zvýšila prodej o 43 600 vozů na 413 200, z toho na největším trhu v Německu o desetinu na 149 500 aut.

Daří se celému koncernu VW

Dosažení rekordních prodejů oznámily už i další značky koncernu Volkswagen (VW) i celá skupina, která loni podle výpočtu DPA založeném na dosavadních údajích o odbytu jednotlivých značek poprvé dosáhla deseti milionů aut. Překročení této hranice už dříve předpovídal generální ředitel Martin Winterkorn.

Kromě stejnojmenné vlajkové značky hlásí úspěšný rok také Audi, Porsche a Bentley. 

Koncern se hodlá nejpozději do roku 2018 stát největším výrobcem aut na světě. Jeho součástí jsou i značky Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini.

Ve střední Evropě zvýšila prodej o 23 400 aut na 149 900 vozů, naopak ve východní Evropě zaznamenala pokles o 6 200 na 119 200 aut.

V prosinci vzrostl odbyt Škody o 11 900 na 81 900 automobilů, což byl v tomto měsíci rovněž rekord. Další růst podpořený novými modely automobilka plánuje i na letošní rok.

„Největší modelová ofenzíva v historii naší společnosti plynule nabývá na síle. Od roku 2010 jsme obnovili téměř celou modelovou paletu a rozšířili jí do nových segmentů. S našimi novými modely získáváme stále nové skupiny zákazníků,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Nejprodávanějším modelem byla loni Octavia, lidé si jich koupili o osm procent víc než předloni, tedy 389 300 vozů. Největší nárůst zaznamenal Rapid se zvýšením prodeje o 113 procent na 221 400 aut. Třetí Fabia zaznamenala kvůli generační obměně pokles o pětinu na 160 500 vozů, následuje Yeti se čtvrtinovým zvýšením na 102 900 aut a dále Superb (91 100), Roomster (29 600) a Citigo (42 500).

Škoda loni uvedla modely Octavia G-TEC, Octavia Scout a tři varianty Monte Carlo pro modelové řady Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. Tečku za loňským rokem udělala v listopadu nová Fabia. Letos bude ještě v lednu následovat Fabia Combi a v březnu se na autosalonu v Ženevě představí nová generace superbu.

Škoda patří do koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává celosvětově přibližně 25 800 pracovníků.

,