Octavií ale Škoda dodala jen o tři tisíce méně. Zájem o tento model, který zaznamenal meziroční zvýšení prodejů o 29 procent, byl hlavním motorem růstu odbytu i tržeb.
Finanční výsledky zveřejní Škoda až v únoru, odhady zisku se ale pohybují kolem šesti miliard korun.
V Česku si novou škodovku odvezlo 64 561 řidičů. Nejúspěšnějším trhem se ale stalo Německo, kde si vůz z Boleslavi koupilo 102 216 zákazníků. Podniku se dařilo i v Británii a ve Španělsku.
„Poprvé v historii se Škoda stala nejprodávanější značkou v Polsku, kde má téměř dvanáctiprocentní podíl na trhu. Lídrem je také na Slovensku, v Polsku, Bulharsku a Bosně a Hercegovině,“ sdělil Rudolf Dreithaler z tiskového oddělení automobilky.
PRODEJE PODLE MODELŮ | |
---|---|
Model | Prodáno ks |
Fabia | 236 698 |
Octavia | 233 322 |
Superb | 22 091 |
CELKEM | 492 111 |