Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda Auto odstartovala čínskou jízdu

  10:29aktualizováno  10:29
V roce 2015 by každou desátou škodovkou mohl jezdit Číňan. Škoda Auto totiž slavnostně zahájila vstup na čínský trh a zároveň oznámila, že by desetinu produkce chtěla prodat právě tam. Celkem by tam Škoda chtěla dosáhnout tříprocentního podílu, uvedl člen představenstva Martin Jahn.

Škoda Auto vstoupila na čínský trh | foto: Škoda Auto

"Škoda Auto nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě," řekl Jahn.

Číňané si budou moci zakoupit speciální octavie, které budou přizpůsobené specifickým požadavkům asijských zákazníků, uvedla společnost. Do budoucna plánuje Škoda Auto vypustit na čínský trh i fabie a superby.

"Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit," uvedl při slavnostním večeru šéf šanghajské pobočky Volkswagenu, kterému Škoda Auto patří, Chen Zhixin.

Továrna v Šanghaji by se měla rozjet v první polovině příštího roku. Škoda Auto plánuje v roce 2015 vyrobit milion vozů ročně. Sto tisíc z nich by mělo jít právě na čínský trh.

Čína je pro automobilky zajímavá zejména tím, že je málo motorizovaná. Překážkou pro masivní vstup výrobců aut do nejlidnatější země světa jsou ale dovozní kvóty a cla.

Ty se však vztahují pouze na auta, která jsou vyrobena v zahraničí. Škoda má v Číně vlastní továrnu, a proto se jí ochranářská opatření nedotknou.

Stejně jako česká automobilka, vyrábí v Číně i Volkswagen, General Motors a Toyota.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.