Podle materiálu, který teď mají úředníci na stole, počítá Škoda Auto s rozšířením svařovny o více než hektar. Velmi automatizovaná výroba však nepřinese příliš mnoho nových pracovních míst: plán počítá s necelou stovkou nových zaměstnanců. Záměr musí schválit ještě úřady, ale ty dosud Škodě Auto při schvalování jejích obřích investic nedělaly větší problémy.
Automobilka, která má stále ambiciózní plán vyrábět v roce 2018 přes 1,5 milionu aut ročně, se sice letos potýká s poklesem prodejů, ale podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda jde o plánovaný výpadek způsobený náběhem nových modelů. Jen letos automobilka vymění či uvede na trh sedm nových vozů. Po faceliftu superbu přijde v létě na řadu prodloužená verze modelu Rapid s názvem Spaceback. Jeho zkušební výroba už začala.
Sériová výroba modelu Spaceback má podle informací MF DNES začít oficiálně po celozávodní dovolené v srpnu. Na rozdíl od sedanu Rapid se bude vyrábět v Mladé Boleslavi na jiné lince společně s fabiemi, které se dlouhodobě potýkají s mírně klesající poptávkou.
Škoda díky tomu vrátí na linku fabií třetí směnu, čímž závod lépe vytíží. "Původně jsme zvažovali vyrábět spaceback spolu s rapidem a octavií, ale výroba na fabii nám nabídne větší variabilitu," uvedl v týdeníku škodováckých odborářů šéf automobilky Winfried Vahland.
Zaměstnanci Škodovky si polepší
"Rapid Spaceback bude model určený hlavně pro západoevropské trhy," uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž. S verzí sedanu míří automobilka naopak hlavně na středoevropské a východoevropské zákazníky. I když automobilka dosud auto oficiálně neukázala, je možné ho už spatřit v mírném maskování při testování okolo Mladé Boleslavi (na video se podívejte zde).
Od sedanu se bude lišit hlavně jiným zakončením karoserie a praktičtějším zavazadlovým prostorem. "Bude na stejném podvozku jako rapid, bude mít i podobné rozměry, ale jiné tvary, zejména v zadní části. Bude mít sportovnější design, míříme s ním hlavně na západoevropské trhy. Určitě dostane ve své třídě velmi nadstandardní kufr," popsal vůz už loni v rozhovoru pro MF DNES Vahland.
Evropské automobilky v úterý vydaly další důkaz o tom, že na tom obor není tak špatně, jak se zástupci firem snaží často tvrdit. Mateřská firma Škody Auto, Volkswagen, oznámila dohodu o navýšení platů u svých zaměstnanců o 3,4 procenta od září a o dalších 2,2 procenta od července příštího roku. Nová mzdová dohoda zahrnuje rovněž jednorázový příspěvek 300 eur, zhruba 7 800 Kč, do penzijního programu každého ze zaměstnanců. Nové podmínky se týkají zhruba sta tisíc pracujících. V Česku letos odboráři dohodli růst mezd o tři procenta.