Vyplývá to z hospodářských výsledků, které zveřejnila skupina Volkswagen Group. Škoda prodala v prvních třech měsících celkem 206 tisíc aut, což je o 13,9 procenta meziročně více.
Zákazníkům ovšem mladoboleslavská automobilka od ledna do března dodala 242 732 vozů, což je meziroční nárůst o 11,8 procenta. Do této statistiky spadají i vozy objednané ještě v loňském roce.
Za prodej aut Škoda Auto utržila v 1. čtvrtletí celkem 2,9 miliardy eur, tedy téměř 72 miliard korun. To je o 8,3 procenta více než loni. "Povzbuzující byla především poptávka po modelech Fabia, Yeti, Octavia a také po Rapidu v Indii," uvedl mateřský koncern Volkswagen.
Provozní zisk automobilky Volkswagen ve čtvrtletí díky rekordnímu prodeji vzrostl o desetinu na 3,2 miliardy eur. Výsledky tak překonaly odhady analytiků, kteří počítali se snížením zisku o téměř devět procent na 2,7 miliardy eur.
Příjmy stouply o 26,3 procenta na 47,3 miliardy eur. Dodávky vozů zákazníkům pak meziročně vzrostly o 11,1 procenta na 2,2 milionu vozů. Skupině se dařilo ve všech regionech a její podíl na celosvětovém trhu osobních aut stoupl o 0,3 procentního bodu na 12,2 procenta.
Skupina Volkswagen je nyní druhou největší automobilkou na světě. Do roku 2018 chce zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se světovou jedničkou. Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young se Volkswagen stal loni světovou jedničkou podle tržeb. Kromě Škody a hlavní značky VW patří koncernu rovněž značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat.