Úspěchy zaznamenala Škoda především na německém trhu. Poprvé v historii značky se Německo s prodejem 36 931 vozů stalo regionem s nejvyšším objemem prodeje. Automobilce zde patří 2,2 procenta.
Druhým nejúspěšnějším zahraničním odbytištěm se stalo Polsko s 24 707 vozy.
Celkový počet prodaných nových osobních aut v Česku letos klesá. Škoda to přičítá mimo jiné i daňové reformě a zdrženlivostí motoristů po vstupu do Evropské unie. Škoda přesto za prvních šest měsíců roku prodala 32 810 aut a zvedla svůj tržní podíl na 48,2 procenta - loni v pololetí jí patřilo 47,7 procenta.
Za prodané vozy automobilka utržila 78,9 miliardy korun. Zisk před zdaněním dosáhl 2,254 miliardy.
PRODEJE PODLE MODELŮ (za pololetí, v kusech) | |
---|---|
Fabia | 132 365 |
Octavia | 81 226 |
Nová Octavia | 3 896 |
Superb | 10 424 |
"Rok 2004 je pro Škoda Auto rokem náběhu nového vozu Octavia. Jeho uvedení na trh si vyžádá jednorázové náklady spojené jak s náběhem výroby, tak i s prosazením na trhu. Společnost očekává dosažení hospodářského výsledku před zdaněním lehce nad úrovní loňského roku,“ uvedla společnost ve své zprávě.
Pokud se prognóza naplní, měl by se hrubý zisk na konci roku pohybovat kolem 2,5 miliardy korun.
Počet kmenových zaměstnanců klesl ke konci června o 314 na 20 457 pracovníků.