Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výměna oleje či peníze. Škoda kvůli závadným motorům nabídne kompenzaci

  12:30aktualizováno  12:30
Mladoboleslavská Škodovka řeší, jak kompenzovat majitelů vozů dotčených aférou Volkswagen. Vadné vozy bude potřeba svolat a opravit. Po vyčíslení dopadů majitelům vozů nabídne dodatečnou kompenzaci. Může jít o výměnu oleje nebo peněžní poukázku či další služby.
Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Auta s motory, které mají nainstalovaný podvodný software, má v garáži více než 100 tisíc Čechů. Škoda Auto kromě povinné opravy aut svým klientům přislíbila i dodatečnou kompenzaci, napsaly v pátek Hospodářské noviny.

Automobilka nyní řeší, jak věc napraví. „Nemohu mluvit za celý koncern, ale ve Škodě Auto se budeme snažit připravit zákaznicky velmi vstřícné řešení,“ řekl mluvčí české automobilky Jozef Baláž.

Jak se automobilka s podvedenými klienty vyrovnání zatím jasné. Mohla by jim nabídnout motorový olej, nové pneumatiky či poukaz na služby nebo rovnou peníze.

Odškodnění 10 procent

Aféra Dieselgate

Přestože automobilka zaujala smířlivý postoj, německý koncern se žalobám nevyhne. V Česku hodlají VW žalovat desítky naštvaných zákazníků zastoupení například advokátem Davidem Kuboňem, který iDNES.cz začátkem října poskytl on-line rozhovor (více ZDE).

„Náš cíl ale je, aby se Volkswagen s majiteli hromadně vyrovnal. Představujeme si odškodnění ve výši 10 procent ceny auta,“ uvedl Kuboň.

Povinné svolávání bude nejspíš v celé EU

Ministr dopravy Dan Ťok ve středu oznámil, že Česká republika po vzoru Německa nejspíše přistoupí k povinnému svolávání zasažených vozů (více čtěte ZDE).

„I nadále platí, že nechceme české řidiče obtěžovat, ale je nutné dodržovat zákon. Německé argumenty jsou logické, měli bychom postupovat stejně,“ řekl Ťok.

Jednotný postup v celé EU si nejspíš vyžádají orgány v Bruselu. Ťok se nyní radí s právníky o tom, jak prohlídku po českých řidičích vymáhat.

Náklady na servis ponese automobilka. Od jara do něj budou muset majitelé naftových aut z koncernu Volkswagen vyrobených v letech 2009 až 2013 s objemy motorů 1,2, 1,6 a 2,0 litru. V Evropě je takových vozů 8,5 milionu, v Česku jich podle údajů ministerstva dopravy jezdí okolo 150 tisíc.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.