Kulhánek předpokládá, že by automobilka byla schopna prodat ještě větší počet superbů, ale jejich výroba teprve nabíhá. V příštím roce hodlá firma zvýšit výrobu až na 35 tisíc superbů.
Automobilka nestačí ještě letos pokrýt všech 72 trhů, na které vyváží. Hodlá se proto soustředit především na Evropu. Menší množství nových modelů plánuje prodat například v Rusku či na Ukrajině. "Hlavním trhem zůstává ale samozřejmě Česká republika, minimálně v letošním roce," oznámil Kulhánek.
Modernizace závodu v Kvasinách trvala 14 měsíců, stála přes šest miliard korun a patří k největším investicím Škody Auto. V současné době zaměstnává zhruba 1550 zaměstnanců a do léta hodlá jejich počet zvýšit na 1800.
Automobilka je tak největším zaměstnavatelem rychnovského okresu. V současné době vyrábí závod 100 vozů denně, do konce dubna má denní produkce dosáhnout cílového stavu 150 superbů.
Na český a slovenský trh uvedla firma supeb v polovině prosince. V březnu rozjela prodej v Německu, které představuje pro Škodu Auto nejdůležitější západoevropský trh. Do poloviny roku hodlá uvést model na většinu evropských trhů.
Superb představila Škoda Auto poprvé na zářijové Mezinárodní automobilové výstavě IAA ve Frankfurtu. Základní cena nového modelu je 689 900 korun, lépe vybavené vozy stojí až přes milion korun.
Škoda Superb |
Superb při odhalování |
První Škoda Superb, která sjela z montážní linky v modernizovaném závodě automobilky v Kvasinách na Rychnovsku, kde byla 8. dubna 2002 slavnostně zahájena výroba. |