O omezení výroby již rozhodlo škodovácké představenstvo. Celkem se letos vyrobí o 31 tisíc aut méně, než firma plánovala.
Ještě na konci září vedení snížilo plán jen o třináct tisíc, kvůli prohloubení krize se ale omezí výroba o dalších osmnáct tisíc aut. "Už jsme o tom s vedením začali jednat. Přišli s požadavkem, aby lidé zůstali na 60% platu doma, to je pro nás nepřijatelné," uvedl šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík. Při dosavadních odstávkách dostávali lidé 75 % mzdy.
V porovnání s ostatními evropskými automobilkami jsou odstávky Škody Auto poměrně malé. "Byla výhoda, že se výroba omezila už během září," míní Povšík.
Na český průmysl to ale bude mít velký vliv: v dodavatelských firmách, kde pracují desítky tisíc lidí.
Výroba se zastaví na všech linkách na sedm pracovních dnů s výjimkou nového superbu. Lidé na výrobních linkách nepůjdou do práce ve vybrané dny během listopadu a prosince. Největší odstávka postihne roomstery: ty se nebudou vyrábět dvanáct pracovních dnů. "Máme slíbeno, že to je poslední odstávka, která do konce roku bude," dodal Povšík.
Škoda navíc omezí i výrobu aut v Číně a Indii. Odbory se také netají tím, že by rády získaly výrobu části octavií z Bratislavy zpět do Vrchlabí.