Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

  7:01aktualizováno  7:01
Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Soupravy jsou buď taženy lokomotivami nebo tlačeny a ovládány z řídícího vozu. | foto: Škoda Transportation

Škoda má dodat DB celkem šest šestivozových dvoupatrových souprav včetně lokomotivy, které mají jezdit mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem, hodnota kontraktu je 2,6 miliardy korun.

„Vozy a lokomotiva z první prototypové soupravy jsou už na zkouškách, vozy druhé soupravy se rovněž připravují na zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Fotogalerie

Do Berlína nakonec jede výrobce jen se třetí vyrobenou lokomotivou, která vychází z koncepce lokomotivy řady 380. „Po zralé úvaze jsme před vystavováním na veletrhu v Berlíně dali přednost harmonogramu výroby a zkoušek vozů,“ dodala Černá.

Škoda do Německa dodává v podstatě dva produkty: lokomotivu a dvoupatrové vozy pro rychlost až 189 kilometrů v hodině, které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit

„Museli jsme implementovat požadavky Deutsche Bahn na řízení kvality celého procesu dodávky – od vývoje přes výrobu a zkoušky. Výsledkem je i to, že jsme dostali certifikát kvality DB na úrovni Q1, což je nejvyšší stupeň kvality,“ dodala Černá.

Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly. Celkem budou mít soupravy 676 míst k sezení. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Plně klimatizované vlaky mají také kamerový systém pro větší bezpečnost.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.