S 95 200 prodanými vozy dosáhla Škoda v březnu 2012 nejlepšího měsíčního prodejního výsledku všech dob. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku to odpovídá nárůstu o 12,1 %.
V celém prvním čtvrtletí roku vzrostly prodeje české automobilky o 11,8 % na více než 242 700 vozů. Vedle března 2012 tak Škoda dosáhla dalšího rekordu v 117leté historii i v prvním čtvrtletí roku 2012.
Podíl značky na světovém trhu vzrostl téměř na 1,5 % (v uplynulém roce: 1,4 %). Dynamický růst zaznamenaly trhy jako Čína a Indie, kde prodeje dosáhly rekordních úrovní; i v Rusku, ve východní Evropě a na důležitých trzích západní Evropy dosáhl růst dvouciferných hodnot.
"Škoda pokračovala v březnu a v prvním čtvrtletí ve svém růstovém kurzu," uvedl člen představenstva Škody pro oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. "V obtížných podmínkách celosvětového trhu se nám navzdory trendu podařilo naše prodeje ještě zvýšit. Tento výsledek jen potvrzuje naši růstovou strategii 2018 a odráží výkon všech zaměstnanců, importérů a dealerů společnosti," dodal Stackmann.
"V nadcházejících měsících budeme pokračovat v modelové ofenzivě a rozšíříme naši modelovou paletu o další modely."
V západní Evropě roste Yeti a Roomster
Na silně konkurenčních trzích západní Evropy se Škodě podařilo oproti trendu dosáhnout růstu. Zatímco celý trh lehce ztrácel, vzrostl v březnu mírně prodej české značky o 1 % na necelých 41 500 vozů.
V prvních třech měsících roku 2012 dosáhla značka Škoda v západní Evropě s počtem necelých 98 500 prodaných vozů nárůstu o 3,7 % vůči stejnému období uplynulého roku.
Největší dynamiku zaznamenaly prodeje v březnu 2012 v Rakousku (+23,6 %), ve Velké Británii (+22,8 %), Francii (+19,3 %), Švédsku (+17,8 %), Finsku (+17 %), Španělsku (+12 %) a ve Švýcarsku (+9,1 %).
I na největším evropském trhu, kterým je Německo, Škoda mírně posílila svou pozici s více než 14 500 prodanými vozy. Nejžádanější byly v západní Evropě v březnu modely Škoda Fabia a Octavia. Nejvyšší nárůsty v západní Evropě v tomto měsíci zaznamenala značka u modelových řad Yeti (+10,3 %) a Roomster (+4,7 %). Dobře si vedl i Superb s přírůstkem 3,3 %.
Vysoké přírůstky zaznamenala automobilka opět v Indii. V březnu vzrostly prodeje o 64,5 % na téměř 5 tisíc vozů a v prvních třech měsících roku 2012 o 40 % na více než 11 500 vozů. U indických zákazníků má úspěch především kompaktní limuzína Rapid, nabízená od konce roku 2011.